خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

اندکی درنگ بر رفتار برخی نمایندگان مجلس دهم!

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۵۳۵

دفاع از حقوق مردم، موضع‌گیری قاطعانه برابر مسایل داخلی و بین‌المللی، هوشیاری نسبت به آنچه می‌گذرد و داشتن منطق در گفتار، رفتار و صداقت در کلام و عمل از جمله ویژگی‌های یک نماینده مجلس است.

منتخبان مردم سراسر کشور در هر دوره‌ای با شعار همراهی و همکاری با دولت به خانه‌ملت راه یافته و ضمن پیگیری مطالبات حوزه‌های انتخابیه و نظارت بر عملکرد ارکان دولت نقش موثری را در اصلاح و پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند.

دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی در شرایطی حساس زمام امور را به دست گرفت و به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بین‌المللی و به خصوص مذاکرات هسته‌ای دست یافت. از سوی دیگر رونق اقتصادی و مهار تورم و بیکاری در اولویت‌های اصلی کابینه دکتر روحانی قرار گرفت و برنامه‌های اقتصادی وی با محوریت اقتصاد مقاومتی به سمت و سویی می‌رود که اگر با حمایت و همراهی ارکان نظام و مخصوصاً مجلس توام نشود، موفقیت این برنامه‌ها با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

با وجود تمام احترامی که به شأن و جایگاه رفیع مجلس و نمایندگان محترم مردم قایل هستیم و قانون بر آن تاکید کرده، متاسفانه رفتار و گفتار برخی نمایندگان محترم مغایر با شعارها و برنامه‌های اعلامی آنان در زمان نامزدی برای ورود به مجلس است و این بزرگواران عمداً یا به طور سهوی درگیر مسایلی می‌شوند که نه به نفع خودشان است و نه منافع و مصالح کشور را تامین می‌کند.

نماینده‌ای محترم از فراکسیونی تازه تاسیس که اتفاقاً سخنگویی این جریان را نیز بر عهده دارد هنوز دو ماه از تایید اعتبارش نگذشته از عزم راسخ خود و همقطارانش برای استیضاح وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن گفته و مدعی می‌شود این طرح را 60 نفر از نمایندگان امضا کرده‌اند و شمار امضا کنندگان همچنان رو به افزایش است.

عضو دیگری از این فراکسیون صحت گفته‌های آقای نماینده را زیر سوال برده و از گوشه و کنار شنیده می‌شود که اعضای محترم این فراکسیون که اتفاقاً از آنان به عنوان حامیان دولت نام برده می‌شود، درجلسه‌ای خودمانی این نماینده را مورد انتقاد شدید قرار داده و از خودمحوری وی حسابی شاکی‌اند!

اعلام این خبر با واکنش‌های تند و اعتراضات گسترده نهادهای کارگری و تشکل‌های کارفرمایی و صنفی مواجه شده و آقای نماینده همچنان از مستندات خود برای توجیه استیضاح وزیر کار سخن می‌گوید.

به هرحال "علی ربیعی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت وزارتخانه‌ای بسیار مهم را بر عهده گرفته که بیش از 40 میلیون نفر از اقشارمختلف جامعه را زیر پوشش دارد و وظایفی بسیار خطیر و مهم برابر آنان که اغلب حقوق بگیر و در زمره افراد آسیب‌پذیر هستند، دارد.

به گفته صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی با تمام انتقاداتی که به علی ربیعی و همکاران وی در این وزارتخانه بزرگ با مسئولیت‌های فراوان وارد است، عمکرد ربیعی در بسیاری از موارد مثبت و قابل‌دفاع بوده، اگرچه به هیچ‌وجه منکر حق قانونی نمایندگان محترم در بحث نظارت و بازخواست از اعضای کابینه نیستیم و اعتقاد داریم اگر این رویه کمرنگ شود، امیدی به اصلاح امور نخواهد رفت.

روی سخن نگارنده این مطلب با آقای .... نماینده محترم تهران و عضو و سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم است؛ ضمن احترام به جایگاه حقوقی وی و حق قانونی برای سوال و پیشنهاد برای استیضاح هر یک از وزیران محترم؛  نکته‌ای را متذکر می‌شوم تا بلکه موثر افتد.

این نماینده محترم که عضوی از خانواده بزرگ و شریف اطلاع‌رسانی و مطبوعات هستند، در مصاحبه‌های بعدی منکر امضای طرح استیضاح وزیر کار توسط فلان تعداد نماینده شده و می‌گویند به نظر می‌رسد این تعداد نماینده مجلس اعتقاد بر استیضاح وزیر کار دارند و اگر قصد این کار را داشته باشم، پای کار خواهند آمد!

جناب نماینده! چگونه است که هنوز هیچ طرحی تهیه نشده و امضایی در کار نیست، خبر از استیضاح وزیر می‌دهید و احساسات پاک میلیون‌ها کارگر زحمتکش و جماعت محترم بازنشستگان و میلیون‌ها انسانی را جریحه‌دار می‌کنید که در طیف آسیب‌پذیرها هستند و تحت حمایت‌های این وزارتخانه قرار دارند؛ آیا انکار خبر اولیه‌ به منزله تکذیب آنچه هست که فرموده‌اید؟ شما فکر می‌کنید مجلس همان نشریه است که هر خبری را به هر دلیلی تکذیب کنید و از واقعیت‌ها گریزان شوید؟

آقای نماینده! شما وکیل یک ملت هستید و رفتار و گفتارتان باید سنجیده و منطبق بر منطق باشد. اگر فکر می‌کنید باید پای استیضاح فلان وزیر بایستید، لطفاً ثابت‌قدم باشید و اگر احیاناً خبطی کرده‌اید، به جای تکذیب و انکار، لطف کره از جامعه بزرگ کارگری و مستمری‌بگیران و تشکل‌های صنفی- کارفرمایی و میلیون‌ها ایرانی عذرخواهی کنید وحلالیت بطلبید.

فرامرز درخشنده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز