خبرگزاری کار ایران

90 درصد جوانان شاغل در مازندران از حداقل دستمزد برخوردار هستند

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران و باز نشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت: با وجود آنکه بیش 90 درصد از جوانان تحصیل‌کرده شاغل در کارخانه‌های استان مازندران در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی مشغول به کار هستند اما آنها حداقل‌ دستمزد را نیز نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ساری، نصراله دریابیگی در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران با علی اصغر یوسف نژاد افزود: در سال‌های گذشته تاکنون در استان فرآیند خصوصی سازی موجب خانه نشینی هزاران کارگر شده است و این موضوع به ناهنجاریهای اجتماعی دامن زده است.

دریابیگی درباره صیانت از سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: اگر صندوق‌های بیمه‌ای به دلیل پیشی گرفتن منابع و مصارف دچار بحران شده‌اند ارتباطی به کارگران و کارفرمایان ندارد و فقط مربوط به مدیریت آنها بوده که ناشی از عملکرد منفی دولت‌های گذشته بوده است.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه مطابق قانون ساختار و رفاه اجتماعی دولت مکلف بوده بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند، گفت: اما متاسفانه این اتفاق در دولت گذشته علی‌رغم برآوردهای ارزی زیاد رخ نداد و تا به امروز مجموع بدهی‌های دولت به بیش از صد و بیست هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر : ۳۹۶۷۳۶