خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه علمیه مازندران تاکید کرد؛

ضروت ترویج فرهنگ و مبانی دینی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۰۲۲

رئیس حوزه علمیه مازندران گفت: ترویج فرهنگ و مبانی دینی با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران در سطح مدارس اجرا می شود.

حجت الاسلام ابولقاسم طاهری در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران که با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار داشت:  ترویج فرهنگ و مبانی دینی با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران در سطح مدارس اجرا می شود.
وی افزود: 17 طلبه در مدارس امین مازندران مشغول فعالیت هستند و 74 مبلغ خواهر در مدارس مازندران فعالیت می کنند که حقوق مختصری در ازای آموزش دریافت می کند.
رئیس حوزه علمیه مازندران ، گفت: مقرر شد تا  115 خواهر مبلغه در 115 مدرسه در سال  جدید فعالیت کنند که از این میزان 78 مبلغ بدون حقوق و تعدادی نیز به صورتی ساعتی فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر مدرسه امین درجه یک در برخی از استان ها راه اندازی شده که می توان با تاسیس این مدارس در مازندران معارف دینی را بهتر به دانش آموزان انتقال داد.
حجت الاسلام طاهری افزود: سیاست ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بر این است که تعداد مدارس امین را در سطح کشور افزایش دهند امیدواریم که ثمرات این امر در این استان نیز مشهود باشد.
وی در ادامه ، جذب و بکارگیری مبلغین، آموزش دو روزه برای 100 نفر با حضور اساتید برجسته در سالن الغدیر سپاه مازندران،تقدیر از مبلغین و تهیه چادر نماز برای دانش آموزان دختر مدرسه عصمت ساری را از جمله اقدامات این دو نهاد عنوان کرد.
رئیس حوزه علمیه مازندران افزود: انتظار می رود تا نماینده ولی فقیه هفته ای یکبار برای بازرسی به این مدارس حضور یابند.
وی یکپارچه سازی ائمه جماعات را که به مدارس اعزام می شوند را از جمله ضروریات دانست و گفت:  تدابیری اتخاذ شود تا ساعت کاری مبلغین در مدارس سمپاد افزایش یابد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز