خبرگزاری کار ایران

ربیع فلاح جلودار

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن عزت و اقتدار ماست

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۰۷۲

ایثار و شهادت، برگرفته از فرهنگ جاودان عاشوراست و با ترویج فرهنگ عاشورا می توان فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را در جامعه ترویج نمود.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با اشاره به این که ایثار و شهادت، برگرفته از فرهنگ جاودان عاشوراست و با ترویج فرهنگ عاشورا می توان فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را در جامعه ترویج نمود، تصریح کرد: مازندارن، پیشتاز برگزاری یادواره های شهدا در کشور است، باید یادواره ها را ارج بنهیم و در راستای تقویت محتوای آن اهتمام کنیم.

استاندار با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن عزت و اقتدار ماست، افزود: همه دستگاه ها و نهادها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت دارند.

مقام عالی دولت در استان، آموزش و پرورش را ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توصیف نمود و با اشاره به این که با تحقق این مهم در مدارس، بنیاد تفکر آینده سازان کشور به سمت این فرهنگ متعالی هدایت خواهد شد، ابراز داشت: مدارس، کانون اصلی و اثر گذار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با اشاره به این که جلوه های ایثار و شهادت و اهداف شهدا و انگیزه های آنان باید در قالب آثار فاخر هنری برای نسل جوان و نوجوان معرفی گردد، بیان داشت: همراه با ترویج این فرهنگ در بین دانش آموزان به فرهنگ سازی در حوزه والدین و خانواده های آنان توجه شود.

استاندار با اشاره به این که برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تاسی از شهدا و ایثارگران باید روحیه جهادی را تقویت کرد، عنوان کرد: ارج گذاری به ایثارگران و جان فشانی های آنان و الگو پذیری از شهدای والامقام باید محور رفتارهای جامعه باشد.

در آغاز این جلسه عباسعلی رضایی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گزارشی از اقدامات و فعالیت های این اداره کل ارایه نمود.

در این جلسه دستور العمل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد اعضای کارگروه های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران بحث و تبادل نظر شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز