خبرگزاری کار ایران

فوق‌تخصص اوروانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تعداد مبتلایان به سرطان پروستات با سن افزایش پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۹۹۱

فوق‌تخصص اوروانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت:تعداد مبتلایان به سرطان پروستات با سن افزایش پیدا می‌کند و وارثت نیز در بروز این بیماری نقش دارد.

به گزارش ایلنا،دکتر میثم جمشیدی در حاشیه سمینار تازه‌های سرطان پروستات که در سالن همایش‌های هتل جنگلی سالاردره شهرستان ساری برگزار شد ، با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان در مردان است، اظهار کرد: سرطان پروستات با آزمایش بسیار ساده در بیشتر مراکز درمانی قابل تشخیص است.
 
فوق‌تخصص اوروانکولوژی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در این سمینار تلاش شد که تازه‌های سرطان پروستات با حضور اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار گیرد.
 
دبیر علمی سمینار تازه‌های سرطان پروستات با اعلام اینکه پزشکان برجسته کشور در این همایش حضور دارند، گفت: در این سمینار آخرین یافته‌های درمانی با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و استقبال مناسبی از این برنامه شده است.
 
جمشیدی یادآور شد: بررسی نقش داروهای شیمی‌درمانی و نیز روش جراحی نوین در سرطان پروستات در این همایش به بحث گذاشته می‌شود.
 
وی اضافه کرد: تعداد مبتلایان به سرطان پروستات با سن افزایش پیدا می‌کند و وارثت نیز در بروز این بیماری نقش دارد.
 
فوق‌تخصص اوروانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: اگر در خانواده‌ای پدر و یا برادر بزرگ‌تر به سرطان پروستات مبتلا باشند، سایر افراد مرد این خانواده باید نسبت به بیماری سرطان پروستات حساسیت ویژه داشته و آزمایش‌های دوره‌ای را مدنظر قرار دهند.
 
وی با اعلام اینکه شناسایی پروستات با انجام معاینات بالینی قابل تشخیص است، گفت: افراد بالای 50 سال هر سال باید این آزمایش‌ها را تکرار کنند.
 
جمشیدی با اعلام اینکه پزشک پس از تشخیص اولیه اقدامات بعدی برای تشخیص صد در صدی را در دستور کار قرار می‌‏دهد، افزود: بیمار در مراحل ابتدایی با جراحی درمان می‎شود و فرد می‎تواند یک زندگی عادی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز