خبرگزاری کار ایران

هیات تجاری سین کیانگ چین وارد مازندران شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۷۴۹

هیات تجاری صنایع پوشاک استان سین کیانگ – چین برای عقد قراداد تجاری و اقتصادی در حوزه صنایع پوشاک وارد مازندران شد

به گزارش ایلنا، محمد محمدپور عمران در نشست با هیات تجاری صنایع پوشاک ایران و استان سین کیانگ – چین به حمایت جمهوری اسلامی ایران بویژه مازندران از سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: نوسازی نساجی مازندران یکی از اهداف سفر این هیات تجاری محسوب می شود.
 
وی افزود: مازندران با برخورداری از 3 هزار کارخانه تولیدی ، صنعت نساجی از جمله صنعتی است که در سطح کشور دارای اعتبار و مزیت است .
 
رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اولین کارخانه نساجی کشور در استان مازندران تاسیس شد ، گفت: مازندران از لحاظ ریسندگی، بافندگی، چاپ، رنگرزی و تولید محصولاتی از قبیل پوشاک ،  فرش و پارچه از کارخانجات متعددی برخوردار است.
 
وی  با بیان اینکه مازندران از طریق خط ریلی با تمام کشور در ارتباط است ، افزود: سال گذشته  خط آهن شرق دریای خزر از ایران تا ترکمنستان و قزاقستان با تلاش این سه کشور از طریق مرز اینچه برون به بهره برداری رسید.
 
محمدپورادامه داد: این خط ریلی از طریق قزاقستان به استان سین کیانگ در چین نزدیک است که این امر می تواند در توسعه انتقال ، کاهش حمل و نقل و تبادل واردات و صادرات ایفای نقش کند.
 
وی  به قانون سرمایه گذاری خارجی در کشور جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این قانون سرمایه گذاران خارجی منصفانه و منطقی مورد حمایت قرار می گیرند  و شرایط برای پذیرش سرمایه گذار خارجی  بر اساس مفاد این قانون در جمهوری اسلامی ایران مهیا است .
 
محمدپور، معافیت مالیاتی سرمایه گذاران خارجی طی چند سال اول که در ایران سرمایه گذاری می کنند را از مشوق های حمایتی در این بخش عنوان کرد و افزود: چناچه این سرمایه گذاران صادرات نیز داشته باشند برای همیشه از پرداخت مالیات معاف بوده و می توانند از طریق ایران به کشورهای سی آی اس نیز دسترسی داشته باشند.
 
محمدپور ، عنوان کرد: ظرفیت برای سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران بخوبی فراهم شده است و چناچنه سرمایه گذاری از ما در خواست مجوز کند ما طی چند روز مجوز سرمایه گذاری را برای وی فراهم می کنیم.
 
رئیس صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ما هرگونه امکانات از قبیل ،آب ، برق، گاز و ... برای سرمایه گذار در استان خودمان فراهم می کنیم، گفت: در همین راستا  طرح های معتبر را نیز برای شراکت تجاری به شما معرفی می کنیم.
 
وی افزود:در حمایت از سرمایه گذاران خارجی ما بازارمان را در اختیارشان قرار می دهیم  و هیات خارجی نیز بازارشان رادر اختیار فعالان اقتصادی ایران قرار دهند.
 
وی در ادامه افزود: این دومین هیات چینی است که طی یکماه گذشته  برای انعقاد قرداهای تجاری و اقتصادی به استان مازندران سفر کرده است.
هیات تجاری  20 نفره استان سین کیانگ چین در سفر سه روزه به ایران را از روز گذشته آغاز کرد و صبح امروز وارد استان مازندران شد
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز