خبرگزاری کار ایران

شب گذشته؛

مراسم اختتامیه جشنواره مرغوبترین انجیر ایران ، گلوگاه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۲۷۵

مراسم اختتامیه جشنواره مرغوبترین انجیر ایران – گلوگاه با حضور مسوولان شهرستانی و مردم شب گذشته در سالن فجر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرماندار شهرستان گلوگاه در این مراسم  گفت:یکی از پیامدهای مثبت جشنواره جذب 2 سرمایه گذار بومی است که مجوزهای لازم برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی انجیر دریافت کردند  و در حال حاضر سرمایه گذاران آماده دریافت تسهیلات بانکی هستند.
محمدرضا تباکی به اهمیت احداث کارخانه صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: با وجود کارخانه بخشی از انجیر به صورت تازه خوری و بخش دیگر در قالب فرآورده های مختلف انجیر تولید ، توزیع و صادر می شود.
وی ادامه داد: به دلیل نبود کارخانه و تولید بالای انجیر ، کشاورزان مجبورند انجیر را به قیمت پایین بفروشند که هر ساله متضرر می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی به استعدادهای بالقوه و بالفعل شهرستان اشاره و اظهار کرد: گلوگاه با 40 هزار نفر جمعیت از نظر وسعت کشاورزی، اراضی زراعی و باغی در رده 8 تا 10 در بین 22 شهرستان مازندران قرار دارد.
رضا پورفلاح گفت: گلوگاه به عنوان قطب انجیر و فرآروده های آن انتخاب شد.
وی ادامه داد: سایت جشنواره انجیر در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود و مجموعه ی  تصاویر، اطلاعات جشنواره و اخبار مربوطه در این سایت قرار می گیرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه توسعه باغ انجیر را یکی از اهداف جشنواره انجیر دانست و افزود: تعداد افراد متقاضی برای توسعه باغ انجیر و دریافت مشاوره های لازم از جهاد کشاورزی روبه افزایش است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز