خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در بابلسر؛

زیرساخت های ذخیره گوشت سفید در کشور فراهم است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۵۰۷

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت:خوشبختانه در حال حاضر تولیدکنندگان ما توانستند تولیدات کافی را برای ذخائر کشور داشته باشند به طوری که در سه سال اخیر توانستیم بیش از ۲۰۰هزار تن صادرات گوشت مرغ به کشورهای دیگر داشته باشیم.

به گزارش ایلنا ؛حسن رکنی در مراسم بهره‌برداری از پروژه مرغ گوشتی بهنمیر اظهار کرد: کل پروژه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رساند دو هزار و ۴۳۶ پروژه بوده که از این تعداد ۳۴۰پروژه در بخش دام و طیور است.

وی میزان اعتبارات هزینه شده برای افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را یک هزار و ۵۳۷میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان بیش از ۴۵۰میلیارد تومان مربوط به دام و طیور و افزایش مواد پروتئینی در کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با توجه به شرایط مساعد زیرساخت کشور برای تولید گوشت سفید عنوان کرد: در حال حاضر ذخائر کافی در کشور درباره تامین گوشت سفید موجود است.

رکنی با اعلام اینکه در گذشته تامین ذخائر گوشتی ما از محل واردات بود، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تولیدکنندگان ما توانستند تولیدات کافی را برای ذخائر کشور داشته باشند به طوری که در سه سال اخیر توانستیم بیش از ۲۰۰هزار تن صادرات گوشت مرغ به کشورهای دیگر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال فراهم کردن زمینه مناسب برای افزایش سرانه مصرف در سبد خانوار و افزایش توسعه صادرات در کشور هستیم، گفت: با توجه به زمینه مساعد دانش فنی و رقابت خوبی که در تامین نهاده‌ها بین تولیدکنندگان وجود دارد، می‌توانیم به توسعه صنعت مرغداری در کشور بپردازیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی با بیان اینکه در ساختار صنعت طیور با مشکل زیادی مواجه هستیم،عنوان کرد: ساختار صنعت طیور در کشور ما از سه دهه قبل تا کنون به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند که مناسب کشور ما نیست .

وی با بیان اینکه اغلب کشورهای توسعه یافته دنیا ساختار صنعت طیور زنجیره‌ای دارند،گفت: ساختار زنجیره‌ای امکان بهتری در تولید و صادرات ایجاد می‌کند و شرایط خوبی در کنترل و تنظیم بازار بوجود می‌آورد.

رکنی در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از صنعت تولیدات طیور کشور زنجیره‌ای است و در تلاشیم سالانه پنج درصد این رقم را افزایش داده تا به تولید بهینه دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز