خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات:

در هفته دولت هزار میلیارد تومان درپروژه های مختلف سرمایه گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۶۶۲

وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعا ت به رشد 8.8 درصدی در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا پایان سال هفت هزار و 500 واحد تولیدی در استان های کشور راه اندازی شود که از این میزان تاکنون 1300 واحد تولیدی راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمود واعظی درخطبه نماز جمعه امروز ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، اظهار داشت:  دولت تلاش می کند که کشور را آنچه که نظر امام و رهبری بوده اداره کند.

وی افزود: نظر ولی فقیه این است تا کشور در سایه امنیت ، آرامش و ثبات اداره شود با توجه به همین امر اتحاد و همدلی در میان سه قوه در کشور به خوبی شکل گرفته و امنیت در داخل کشور حاکم است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات ، گفت: امروزه در سایه تعامل بین قوای سه گانه شاهد امنیت سیاسی در داخل کشور هستیم و روابط خارجی ایران نیز دارای ثبات مطلق شده است.
 
وی  عنوان کرد: بسیاری از مسائل خارجی ایران رفع شده و با همسایگان خود به جزء کشور عربستان روابط خوبی داریم .
 
واعظی  بااشاره به اینکه مذاکرات هسته ای را دولت مرتفع کرده و تحریم ها برداشته شده است؛ افزود: امروزه بسیاری از تحریم ها در زمینه مختلف صنعت، بیمه، حمل و نقل و روابط بانکی ما رفع شده است که این امرحاصل همدلی و تعامل میان ملت و دولت است و قوای سه گانه نیز تحت زعامت رهبری ، کشور را اداره می کند.
 
وی به سخنان رهبری درباره تیم مذاکره کننده در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری در سخنانشان اشاره کردند که تیم مذاکره کننده آنچه در توان داشت برای منافع کشور تلاش کرد اما روی سخنم به بد عهدی های دشمن است.
 
واعظی ادامه داد: امسال رهبری شعارسال را به ما هدیه کرده است و دولت به دنبال رفع مشکل معیشتی وایجاد اشتغال ، بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات افزود: دولت کارخانجاتی را که در 8 سال گذشته تعطیل بوده را به چرخه تولید بازگرداند و با تمام وجود تلاش می کنیم تا دراستای شعاری رهبری مبنی بر اقدام و عمل حرکت کنیم.
 
وی به رشد 8.8 درصدی در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا پایان سال هفت هزار و 500 واحد تولیدی در استان های کشور راه اندازی شود که از این میزان تاکنون 1300 واحد تولیدی راه اندازی شد.
 
واعظی ، عنوان کرد: دولت در برنامه های امسال خود خرید 6 میلیون تن گندم را پیش بینی کرده بود که تاکنون 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و در حال حاضر ظرفیت 700 روز ذخیره گندم داریم.
 
وی ادامه داد: از این میزان خرید گندم تاکنون 76 درصد طلب گندم کاران پرداخت شده است و 24 درصد مابقی در آینده ای نزدیک پرداخت می شود.
 
واعظی با اشاره به اینکه صادرات 970 هزار بشکه در روز به 3 میلیون و 50 هزار بشکه در روز افزایش یافته است، گفت: رشد اقتصادی کشور 4.4 دهم مثبت بوده است .
 
وی ، افزود: ما به دنبال این هستیم تا از این فضا برای معیشت مردم استفاده کنیم و ایجاد اشتغال برای مهم تلقی می شود ، بنابراین بنا داریم 500 تا 600  هزارشغل در کشور ایجاد کنیم.
 
واعظی به ظرفیت های مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران در خدمت اقتصاد کشور بوده و نیروی انسانی آن نیز در خدمت پیشبرد نظام است .
 
وی ادامه داد: اقتصاد مازندران از معدل کشور بیشتر شده و تورم و اشتغال یک درصد از میانگین کشوری کاهش یافته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات عنوان کرد: در حوزه زیر ساخت تحول ایجاد شده و در سه سال هفت هزار و 390  میلیارد ریال برای زیر ساخت آی سی  تی استان مازندران هزینه کردیم که به همان ترتیب پهنای باند4 برابر شده است.
 
وی از افتتاح  8 پروژه در حوزه ارتباطات مازندران  در این سفر خبر داد و گفت: که حجم سرمایه گذاری برای این پروژه ها سه هزار و 220 میلیارد ریال است.
 
واعظی با بیان اینکه در هفته دولت حدود هزار میلیارد تومان پروژه های مختلف سرمایه گذاری شده است، افزود: بنا داریم تا پایان سالجاری شش هزار و 400 میلیارد سرمایه گذاری در حوزه فناوری و اطلاعات در استان داشته باشیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز