خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از 4 پروژه آبرسانی روستایی مازندران در آخرین روز هفته دولت

کد خبر : ۴۰۵۹۱۵

در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از 4 مجتمع آبرسانی روستایی «منصور کنده »بابل،«اوکسر کریم کلا» فریدونکنار ، «جنید –لاکپل » و «شهرود کلا» قائمشهر آغاز شد.

به گزارش ایلنا،در آیین افتتاح این مجتمع های آبرسانی روستایی  نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران ،مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار استان ، معاونین شرکت ،فرماندران و تعدادی از مردم و مسوولان محلی حضور داشتند.

در این مراسم  عبدالهی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی ها و تغییر رژیم بارش ها و نیز سه متغیر افزایش مصرف،افزایش جمعیت و کاهش منابع تامین آب ضروری است مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کنیم تا کمتر آب آشامیدنی به فاضلاب تبدیل شود.

وی از بهره برداری 12 پروژه آبرسانی روستایی در مازندران با صرف اعتباری بالغ بر 179 میلیارد ریال و بهره مندی 47 روستا با بیش از 8 هزار نفر از نعمت آب شرب سالم طی هفته دولت سالجاری خبر داد و گفت: این پروژه ها از مجموع 46 پروژه برخوردار از اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است که با تلاش نمایندگان مردم مازندران در مجلس و تخصیص بودجه برای این تعداد پروژه به ثمر نشست لذا قصد داریم در آینده با مستند سازی این پروژه ها و ارائه گزارش عملکرد بتوانیم در مراحل بعدی اعتبارات صندوق توسعه ملی را برای اتمام بقیه پروژه ها دریافت کنیم که البته در این راه همچنان نیازمند یاری نمایندگان هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران افزود: برای بهره برداری از این 4 پروژه آبرسانی روستایی 5/9 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال،24 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع، احداث5 باب مخازن ذخیره به حجم 1700 متر مکعب، ساخت 4 واحد ایستگاه پمپاژ، نصب و راه اندازی 3 دستگاه دیزل ژنرانور، نصب یک دستگاه پکیج حذف آهن و حفر یک حلقه چاه عمیق اجرا شده است.

عبدالهی اعتبار هزینه شده برای این 4 پروژه را 49489 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 18 روستا با 3402 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز