خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران :

ابهامات مالیاتی برای کارفرمایان رفع شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۵۷۳

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:برخی از قوانین مالیاتی با چالش‌ مواجه است که می‌طلبد این قوانین به نفع مؤدیان اصلاح شود.

به گزارش ایلنا از ساری ، نایب رییس اتاق بازرگانی مازندران به نقش مهم ممیزین مالیاتی اشاره کرد و گفت: ممیزین نباید در علمکرد خود سلیقه‌ای برخورد کنند بلکه باید منصفانه به مسائل نگاه کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

امیر میران آملی در گفت‌وگو با واحد خبر اتاق ، اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از کارفرما‌ها از حقوق خود آگاهی ندارند، در هیأت‌های حل اختلاف بسیار دیده شده که دلیل اختلافات، نبود آگاهی و سواد کافی کارفرماها است.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مالیات در رشد اقتصادی، افزود: پرداخت مالیات از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می‌شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بازرگانان و تولیدکنندگان سربازان عرصه اقتصاد هستند، خاطرنشان کرد: امروز مالیات یک تکلیف قانونی است و هیچ‌کس ابهام و شکی به پرداخت آن ندارد چراکه برای اداره کشور و پیشرفت ، توسعه و حفظ تولید اشتغال پرداخت مالیات ضروری است.

ابهامات مالیاتی برای کارفرمایان رفع شود

میران در تشریح مشکلات واحدهای تولیدی و پرداخت مالیات، تصریح کرد: برخی از قوانین مالیاتی با چالش‌ مواجه است که می‌طلبد این قوانین به نفع مؤدیان اصلاح شود، ابهامات و برداشت‌های متفاوتی نسبت به قانون صورت می‌گیرد که نیاز است برای کارآفرین روشن باشد.

وی به وضعیت تولید و اقتصاد حال کشور اشاره کرد و گفت: سیستم مالیاتی باید به گونه‌ای عمل کند که رضایت دو طرف حاصل شود که بدون شک در این صورت برکات حاصل از پرداخت مالیات با توجه به شرایط بحرانی و رکود موجود بیشتر می‌شود.

ممیزین مالیاتی برخورد سلیقه‌ایی نداشته باشند

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران به نقش مهم ممیزین مالیاتی اشاره کرد و تصریح کرد: ممیزین نباید در علمکرد خود سلیقه‌ای برخورد کنند بلکه باید منصفانه به مسائل نگاه کنند تا حقی از کسی ضایع نشود، یک تولیدکننده درگیر مشکلات فروانی است اما ناخواسته با مشکلات متعدد مالیاتی نیز مواجه می‌شود.

میران با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی مازندران در حمایت از کارآفرینان، تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی سعی دارد با برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان استان موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله موانع مالیاتی را رفع کند.

وی اخذ مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات بزرگ کارفرمایان دانست و گفت: همه صنعت گران و کارآفرینان با پرداخت به موقع مالیات به منظور تسریع در حرکت توسعه و استقلال کشور باور دارند اما در شرایط بحران اقتصادی حاکم، انعطاف‌پذیری سیستم مالیاتی نیاز است.

این فعال اقتصادی، آموزش و مشاوره درست را راهکاری برای حل مشکلات مودیان مالیاتی اعلام کرد و افزود:  اتاق بازرگانی مازندران با بهره‌گیری از مشاوران مالیاتی ماهر و برگزاری دوره‌های آموزشی مداوم سعی در برطرف کردن موانع مالیاتی کارفرمایان استان دارد./

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز