خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر خبر داد:

ساخت و بازسازی بیش از 10 هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی درشهرستان بهشهر

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۸۲۸

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر از ساخت و بازسازی بیش از 10 هزار مترمربع فضای بهداشتی و درمانی درشهرستان بهشهرخبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید(سیمای امید) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: نظام سلامت  دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به رفع محرومیت ها و رسیدگی به مردم ایران دارد و در همین راستا اقدامات مناسب و شایسته ای در حوزه گسترش فضای فیزیکی انجام داد.
محمدتقی صالح طبری به  افتتاح خانه بهداشت در روستای حسین آباد بهشهر اشاره کرد و گفت: این خانه بهداشت با مساحت 120متر مربع بزرگترین خانه بهداشت استان است که به همت خیرین و شورای روستای حسین آباد ساخته شد.
وی ادامه داد:دو مرکز بهداشتی-درمانی در روستای غریب محله و ارضت که هر یک از آنها 400متر مربع زیربنا دارد با بودجه 500میلیون تومانی(از اعتبارات ملی) در کمتر از 4ماه ساخته شد و اعتباری 100میلیون تومانی برای تجهیز این دو مرکز در نظر گرفته شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر گفت:از سال87 مجوز احداث 3درمانگاه در خلیل شهر گرفته شد اما تاکنون یک مرکز بهداشتی-درمانی در خلیل شهر فعال است ؛در سال گذشته زمینی برای احداث دومرکز و درمانگاه در خلیل شهر از سوی خیرین اهدا شد و درمانگاه در زیربنای 500متر مربع با جذب بودجه از وزارتخانه بهداشت و درمان تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.
صالح طبری افزود:کلنگ درمانگاه شماره3خلیل شهر در هفته دولت سال جاری به زمین زده شد و تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی کاهش هزینه پرداختی بیماران سرپایی را یکی دیگر از اقدامات دولت در حوزه سلامت اعلام  کرد و ادامه داد: کلینیک فوق تخصصی طوبی بهشهر با هزینه ای کمتر از چهار هزار تومان به بیماران خدمات ارائه می دهد و در سال گذشته زمین درمانگاه شماره2طوبی از سوی خیر بهشهری اهدا و فنداسیون ساختمان  با 1700مترمربع زیربنا ساخته شد و ساختمان درمانگاه شماره2طوبی یکی از قوی ترین بناهای دولتی در بهشهر است که ساخت آن تا اردیبهشت 96به پایان می رسد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر از ساخت مرکز جامع خدمات سلامت  زاغمرز در زمینی به مساحت3500متر با زیربنای1760 مترمربع  خبر داد و افزود:در بخش استاندارد سازی تجهیزات مراکز و خانه های بهداشت حدود 300 میلیون تومان صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی،طبی و بهداشتی شد و به مراکز بهداشتی،درمانی،آزمایشگاه ها و خانه های بهداشت واگذار شد.
صالح طبری از گسترش  و استانداردسازی فضای آی سی یو بیمارستان امام بهشهر با هزینه ای بالغ بر 1ونیم میلیارد تومان خبرداد و گفت:بخش دیالیز بیمارستان امام با هزینه ای بالغ بر 3میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در هفته دولت  افتتاح شد و بخش اطفال این بیمارستان پس از استانداردسازی تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد:دستگاه سی تی اسکن جدید، دستگاه رادیولوژی جدید دیجیتال ،تجهیزات جراحی مغز از جمله میکروسکوپ،ماشین بیهوشی و لامپ های ویژه اتاق عمل برای بیمارستان امام خریداری و نصب شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر به گسترش و تجهیز بخش آی سی یو نوزادان اشاره کرد و گفت: تعداد تخت های این بخش از 10به 18تخت افزایش یافت و بخش آی سی یو نوزادان بیمارستان شهدا به عنوان یکی از فضاهای استاندارد این بیمارستان پذیرای بیمارانی از استان های مجاور است و البته در سال گذشته برای نخستین بار بخش آی سی یو بیمارستان شهدا با 4تخت راه اندازی و دستگاه ماموگرافی به ارزش 800میلیون تومان خریداری و نصب شد.
صالح طبری در رابطه با پیگیری های بیمارستان امام جایگزین خاطرنشان کرد:12 آذر 94 وزیر بهداشت از این پروژه بازدید  و 10 روز بعد از  پیگیری و تماس وزیر بهداشت، معاون وزیر مسکن از این پروژه بازدید کرد و بلافاصله جلسه ای با حضور مسئولان شهری برگزار شد وقول هایی مبنی بر اختصاص بودجه به بیمارستان داده شد تا بیمارستان  در دهه فجر 95 افتتاح شود اما به علت محدودیت اعتباری هنوز این پروژه نسبت به سال قبل پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است و  به همین جهت در 30 مرداد 95 جلسه ای با حضور دکتر شاعری در وزارت بهداشت برگزار  و مقرر شد این پروژه حداکثر تا اریبهشت 96 به بهره برداری برسد و تا چند روز آینده نیز جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، مسکن ومسئولین شهرستانی از این پروژه بازدید و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بهشهر ساخت 5 خانه بهداشت، ساخت و بازسازی 10 هزار مترمربع از فضاهای بهداشتی و درمانی ، تأمین تجهیزات درمانی مانند 3 دستگاه یونیت دندانپزشکی، 480 میلیون تومان خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان در سال تحصیلی 94-95 بخشی از خدمات قابل توجه حوزه سلامت دولت تدبیر و امید در شهرستان بهشهر بود که باید از طریق بازتاب های رسانه  ای به اطلاع مردم برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز