خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد خبرداد:

آسیب دیدن 50 واحد مسکونی در طوفان شب گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۱۱۵

فرماندار محمودآباد اعلام کرد :تند باد بامداد جمعه در محمودآباد به بیش از 50 واحد مسکونی در 9 روستای بخش مرکزی و سرخ رود خسارت زده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد ، یحیی یوسف پور روز جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد گفت: تند باد غرب مازندران که بیش از 90 کیلومتر در ساعت در محمودآباد سرعت داشت بر اثر واژگونی درختان و سقوط بر روی خطوط انتقال شبکه برق و پارگی سیم ها موجب قطعی برق در ساعات اولیه صبح در 5 روستای بخش مرکزی محمودآباد شده و بیش از 100 میلیون تومان خسارت به تاسیسات شرکت توزیع نیروی برق وارد نموده است.

وی از بین رفتن سقف و تاسیسات 35 واحد گلخانه ای و 2 واحد مرغداری و 2 واحد دامداری و همچنین آبگرفتگی 4 واحد شالیکوبی را از مهترین خسارت تند باد در حوزه جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بر اثر این تند باد انبار شرکت تعاونی تولیدی روستای اورطشت از بخش سرخ رود که حاوی 10 تن کود اوره و 2 تن کود روی و 3 تن کود پتاس و 1 تن کود ماکرو بوده است از بین رفته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان محمودآباد همچنین از خسارت 85درصدی به طرح های سالمسازی دریا در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: مسافرانی که شب گذشته به منظور استفاده از دریا در سواحل استقرار داشته اند به یکباره توسط این تند باد غافلگیر شده و در اثر واژگون شدن آلاچیق های ساحلی 5 نفر در ساحل پشت سپاه مصدوم شدند که توسط اورژانس 115 جهت درمان به بیمارستان شهدای محمودآباد انتقال داده شدند.

یوسف پور افزود : پس از وقوع تند باد بلافاصله یگان های امدادی اعم از آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس به حالت آماده باش در آمده و از اولین ساعت صبح امروز 2 اکیپ اعم از کارشناسان بخشداریهای مرکزی و سرخ رود و راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ، جهاد کشاورزی در روستاها حضور یافته و بر اساس گزارش های واصله تاکنون به بیش از 50 واحد مسکونی در 9 روستای بخش مرکزی و سرخ رود بین 30 تا 60% خسارت وارد شده است.

نماینده عالی دولت درشهرستان محمودآباد گفت: به علت قطع برق و نداشتن دیزل ژنراتور آب آشامیدنی 12 روستا در بخش مرکزی محمودآباد با مشکل قطعی مواجه شده و همچنین قطعی برق چاه در روستای سنگ بست موجب افت فشار آب در بخش سرخ رود شده و قطع برق دو چاه از 6 چاه آب شهری محمودآباد را از مدار توزیع خارج کرد که در صورت ادامه قطعی برق احتمال بحران آب در حوزه شهر و بخش های این شهرستان متصور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز