خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ خبرداد:

برآورد اولیه میزان خسارت تندباد در شهرستان سیمرغ 8000 میلیون ریال

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۵۱۳

مقدار برآورد اولیه میزان خسارت در شهرستان سیمرغ 8000 میلیون ریال گزارش شده است .

به گزارش ایلنا،مجتبی حبیب نژاد معاون فرماندار و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ گفت : تند باد صبح روز جمعه 12 شهریور که بیش از 100 کیلومتر در ساعت در سیمرغ سرعت داشت بر اثر شکستن و کنده شدن درختان و سقوط بر روی خطوط انتقال شبکه برق و پارگی سیم ها موجب قطعی برق در ساعات اولیه صبح در سطح شهرستان شد.

حبیب نژاد افزود: مقدار برآورد اولیه میزان خسارت در شهرستان سیمرغ 8000 میلیون ریال گزارش شده است .

وی افزود: بر اثر این حادثه سقف ساختمان اداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان به طور کامل تخریب شده است و به میزان 400 میلیون ریال به این واحد اداری خسارت وارد شده است .

حبیب نژادگفت : از بین رفتن و ریزش بیش از 15 درصد از مرکبات در سطح 3000 هکتار از اراضی و نیز ریزش بیش از 50 درصد از محصول خرمالو در سطح 5 هکتار از اراضی شهرستان از مهترین خسارت تند باد در حوزه جهاد کشاورزی است که برآورده اولیه این خسارات در این حوزه 300 میلیون تومان برآورد شده است.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ افزود : بر اساس گزارش های واصله تاکنون به بیش از 20 واحد مسکونی در حوزه شهری و  40 واحد مسکونی در حوزه روستایی خسارت وارد شده است که برآورد اولیه خسارت از یک میلیون ریال تا 50 میلیون ریال گزارش شده است.

معاون فرماندار شهرستان سیمرغ در ادامه تصریح کرد : در حوزه آبرسانی بیش از 1200 میلیون ریال به تأسیسات اداره آب و فاضلاب خسارت وارد شده است .

حبیب نژاد اظهار داشت : بر اثر تندباد صبح جمعه موجب تخریب و آسیب زدن به فضاهای سبز شهری ، پارک شهر ، تابلوهای تبلیغاتی و نیز شکستگی و از بین رفتن درختان سطح شهر شد که برآورد اولیه این خسارات 1 میلیارد ریال گزارش شده است.

وی گفت: از اولین لحظات وقوع طوفان در سطح شهرستان نیروهای امدادی در حوزه برق رسانی و ستاد مدیریت بحران شهرستان وارد عمل شده و سعی در کاهش بروز خسارت داشتند و پس از وقوع طوفان نیز باتوجه به حجم خسارت وارده به خطوط انتقال برق و شبکه توزیع آب شهری کلیه نیروهای شرکت برق و شرکت آب و فاضلاب وارد عمل شده و خدمات خود را در جهت رفع نواقص و خسارت آغاز نمودند و این عملیات که در حجم گسترده انجام گردید در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد شنبه با برق دار کردن چاههای آبرسانی آب شرب به پایان رسید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز