خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر درگفتگو با ایلنا:

آموزش سالانه بیش از 1500نفر در11 کارگاه آموزشی

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۵۴۰

برای ایجاد شکوفایی در امر تولید ملی ، حمایت از کار و افزایش بهره وری در آموزش ، از اساتید برجسته دانشگاه ، صنوف و مربیان مجرب استفاده می شود .

 سرپرست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بهشهر  در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر وامید (سیمای امید) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این مرکز با آموزش سالانه بیش از 1500 نفر در 11 کارگاه آموزشی اتومکانیک، تراشکاری، برق صنعتی، جوشکاری، برق خودرو، پی ال سی، کشاورزی، دوزنده کیف های چرمی و رایانه در بیش از 15 حرفه  آموزش ارائه می دهد.  
رامین کیانی سیاست این سازمان ، در زمینه آموزش مهارت آموزان مبتنی بر تقاضای بخش‌های مختلف تولیدی و نیازهای جامعه دانست و گفت: برای ایجاد شکوفایی در امر تولید ملی ، حمایت از کار  و افزایش بهره وری در آموزش ،  از اساتید برجسته دانشگاه ، صنوف و مربیان مجرب  استفاده می شود .
وی ادامه داد : آموزشهای فنی و حرفه ای در مرکز ثابت ، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ، زندان باز ،  کارخانجات ، آموزش های روستائی ،  آموزش در صنایع ، کمپ ها ترک اعتیاد و جوار دانشگاهها  ارائه می شود  .  
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر  اظهار داشت : در چهار ماه نخست سال جاری  تعداد ۱۵۷  نفر در مرکزثابت  بمدت ۴۸۱  هزار نفر ساعت موفق به گذراندن دوره های مختلف آموزشی شدند که ۳۰ درصد خانم ها  و ۷۰ درصد آقایان بوده اند .
رامین کیانی یادآور شد: این مرکز در چهار ماهه اول سال جاری ۲۸۱  نفر در رشته های فنی ، خدماتی ،  و کشاورزی به مدت ۱۷۸ هزار نفر ساعت  در زندان ، کمپ های ترک اعتیاد ، و در سطح روستاها و  زندان باز بهشهر آموزش دیده اند و  ۸۰ درصد آنان موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند. 
وی ، سه محور اصلی آموزش فنی و حرفه ای را ، آموزش های پیشرفته مربیان ،تجهیز کارگاهها به ابزار استاندارد و پیشرفته و جذب بیشتر کارآموزان برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰  دوره آموزشی در طول یک سال گذشته در زمینه صنعت ، خدمات ، کشاورزی و فرهنگ وهنر انجام شده که ۷۰  دوره در مرکز ثابت ، ۲۸ دوره در روستا ها و ۱۰ دوره در زندان باز خلیل شهر  به افراد فاقد مهارت ارائه شده است . 
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر تصریح کرد :  ۱۱۰  نفر از زندانیان شهرستانهای شرق مازندران در چهار ماه اول سال جاری بمدت ۸۳ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند. 
کیانی گفت  :این آموزش ها در حرفه های تعمیرکار آبگرمکن ، سرویس و نگهداری خودرو ، برق ساختمان ، تعمیرکار لوازم گاز سوز، سری دوز حرفه ای در زندان باز خلیل شهر از آموزشهای فنی و حرفه ای بهره مند شده اند .
سرپرست فنی وحرفه ای بهشهر گفت : با برگزاری مرحله شهرستانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت   ۲۳ جوان ماهر بهشهری به مرحله استانی راه یافتند.  
کیانی  از رهگیری ۳۱۳ نفر مهارت آموخته بهشهری در ۲۶  دوره آموزشی در سال ۹۴ خبر داد و گفت : در سال ۱۳۹۴ برای ۳۱۳ نفر از مهارت آموختگان مرکز فنی و حرفه ای بهشهر رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد قریب به ۸۴ نفر مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: جمع کارجویان در این دوره ها را ۷۲  نفر عنوان کرد و افزود: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، ۵۰ نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی وعدم وجود سرمایه کافی و ۲۲ نفر به دلیل پایین بودن دستمزد،ضعف آموزش مهارتی وعدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند. 
کیانی گفت: هم اکنون تعداد ۵۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در  ۱۸ رشته مهارتی صنعتی ،خدماتی و کشاورزی( صنایع غذائی ) فعالیت می‌کنند همچنین برای ارتقاء سطح دانش مربیان و آشنائی با دانش روز در سال گذشته۹۵ نفر از مدیران و مربیان آموزشگاههای آزد دوره های عمومی و تخصصی را در مرکز تربیت مربی کرج آموزشهای ضمن خدمت ارائه گردیده است . 
وی ادامه داد از زمان صدور گواهینامه های الکترونیک تاکنون ۷۹۰۰ گواهینامه به کسانی که در آزمونهای پایان دوره موفق به کسب نمره قبولی شده اند اعطا گردید. 

 سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود : یکی از مهمترین خدمات دولت اجرای بیمه قشر زحمتکش کارگران ساختمانی است که با حمایت دولت می توانند از تمامی مزایای بیمه مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، خدمات درمانی استفاده نمایند. کیانی خاطر نشان کرد: دارندگان پروانه مهارت می توانند پس از تشکیل پرونده و عضویت در صنف کارگران ساختمانی و شرکت در آزمونهای تعین صلاحیت و دریافت گواهینامه از فنی و حرفه ای و مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارائه مدارک لازم خود و خانواده شان را بیمه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز