خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه خبرداد :

احداث کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۳۴۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از احداث کارگاه عرقیات گیاهی درراستای توانمندسازی زنان روستایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر جهادکشاورزی شهرستان گلوگاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مهمترین اقدامات انجام شده سال94اشاره کرد و گفت:علی رغم کمبودهای مالی،جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از ظرفیت نیروی انسانی و امکانات در جهت ارائه ی خدمات هرچه بهتر به مردم بهره برد.
رضا پور فلاح کل اعتبارات مصوب جهادکشاورزی گلوگاه در سال 94 را 21میلیارد و 330میلیون ریال اعلام کرد و افزود: حدود 12میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرد و برای کلاس های آموزشی و طرح ترویجی،احداث و توسعه باغات در اراضی شیبدار،نوسازی و بهسازی اماکن دامی،طرح های تامین کوچک آب مثل لایروبی جاده بین مزارع،احداث استخر و لوله گذاری،کانال های بتنی و موارد دیگر هزینه شد.
وی ادامه داد:یکپارچه سازی اراضی در سطح 250هکتار با اعتباری بیش از 13میلیارد ریال و پروژه آبیاری تحت فشار تجمیعی در 23و نیم هکتار در روستای نیالا با اعتبار بالغ بر2میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده سال 95برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه به احداث کارگاه عرقیات گیاهی درراستای توانمندسازی زنان روستایی اشاره کرد و گفت : این کارگاه با اعتبار مصوب 2میلیارد و 500میلیون ریال از اعتبارات بلاعوض است که تاکنون حدود 1میلیارد و 600میلیون ریال تخصیص یافت.
پورفلاح از توزیع بیش از 200میلیارد ریال سرمایه در گردش میان کشاورزان و دامداران،صدور و یا تمدید مجوز700مورد دامداری های کوچک روستایی و صنعتی،توزیع بیش از 1200تن سبوس یارانه ای و اعتبار حدود 13میلیارد ریال جهت توسعه مکانیزاسیون در سال 94 خبر داد و گفت:حفظ اراضی زراعی و باغی نیز یکی دیگر از دستاوردهای سال گذشته بود که با توجه به فعالیت های پیشگیرانه ،تقریبا ساخت و ساز غیرمجاز در گلوگاه به صفر رسید.
وی اعتبار طرح های ارائه شده سال 95 به کمیته برنامه ریزی شهرستان را  بیش از 20میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون 15میلیارد ریال شامل طرح تامین آب ،استخر آب و لوله گذاری،کانال بهسازی و نوسازی اماکن دامی،کلاس های ترویجی،بهسازی و نوسازی باغ مصوب شد اما تخصیص نیافت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه احداث 100هکتار باغ در اراضی شیبدار،مطالعه و طراحی 400هکتار از اراضی شالیزاری در جهت تسهیل و یکپارچه سازی اراضی،عملیاتی شدن 130الی180هکتار از اراضی روستای خورشید کلا،مطالعه و اجرای پروژه های آبیاری در جهت استفاده بهینه از منابع آب را بخشی از برنامه های جهادکشاورزی گلوگاه در سال جاری اعلام کرد.
رضا پورفلاح گفت:توسعه کشت گلزا تا 1300هکتار،احداث باغ در اراضی شیبدار،آبیاری قطره ای،تسهیل و یکپارچه سازی اراضی را از دیگر برنامه های سال 95برشمرد و در اول مهر نیز گردهمایی آغاز سال زراعی  جدید با حضور شوراها،دهیارها،مسوولین شهرستانی و استانی در گلوگاه برگزار می شود.
وی در ادامه به برگزاری سومین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران –گلوگاه  اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی رونق اقتصادی ،بهبود وضع معیشت ، رضایتمندی ، مسوولیت پذیری و در نهایت امید به زندگی را افزایش می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بر راه اندازی یک سایت یا وبلاگ جهت ثبت تصاویر ، اخبار و اطلاعات جشنواره انجیر تاکید کرد و افزود: تمامی درختان انجیر گلوگاه در معابر عمومی تا درختان انجیر توسکاچشمه و بهشت رضا با همکاری منابع طبیعی پلاک کوبی می شوند تا این درختان مورد تعرض قرار نگیرند.
رضا پورفلاح احداث و توسعه باغ انجیر را یکی از اولویت های شهرستان اعلام کرد و گفت: شهرستان گلوگاه به عنوان پایلوت انجیر و صنایع تبدیلی آن در استان انتخاب شد و این شهرستان به عنوان مرکز دادوستد انجیر و فرآورده های آن در کشور مطرح می شود.
وی بر برگزاری هرچه بهتر جشنواره در سال های آینده تاکید کرد و ادامه داد : جشنواره مرغوبترین انجیر ایران-گلوگاه علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان در تلاش است با تبادل فرهنگی، دانش بومی و خرده فرهنگ گلوگاه را اشاعه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز