خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

سازمان تامین اجتماعی مسئول ارائه خدمات به قشرکارگر است /تامین اجتماعی به زیان دهی رسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۰۶۰

سازمان تامین اجتماعی مسئول ارائه خدمات به این قشر زحمتکش از جامعه است اما سازمان های بیمه ای با مشکلات اساسی مواجه بوده بطوریکه بسیاری از سازمان ها زیان ده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در نشست با بازنشستگان  در محل کانون بازنشستگان ساری ، اظهار داشت : فضای همدلی و وفاق در استان مازندران حاکم است.

علی اصغریوسف نژاد افزود: مشکلاتی که در حوزه ی کارگران وکارگران بازنشسته در این جلسه مطرح شد از جمله مشکلاتی است که بارها مطرح شد که بسیاری از آنان مربوط  به قوانینی است که در کشور مصوب می شود یا محدودیت هایی است که در استان وجود دارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی مسئول ارائه خدمات به این قشر زحمتکش از جامعه است اما  سازمان های بیمه ای با مشکلات اساسی مواجه بوده بطوریکه بسیاری از سازمان ها زیان ده هستند.
 
وی به فعالیت بانک رفاه  کارگران اشاره کرد و افزود: بانک رفاه بانک تخصصی مربوط به کارگران است اما گاهی قانون تکالیفی را برای این بانک مشخص می کند که آنها را از ماموریتشان دور می کند.
 
یوسف نژاد به اصلاح قانون کار که از سوی نمایندگان کارگری و کارگران بازنشسته مطرح شد اشاره کرد و گفت: قانون کار نتیجه تراوشات فکری انسانهاست و این قانون نباید مانع از تولید شود در این قانون هم برای کارگر و هم برای کارفرما شرح وظیفه تکلیف شده است.
 
وی ادامه داد:   اصلاح این قانون در صورتی میسر است که در سطح ملی ، اتحادیه ها و دیگر مجموعه های شناسنامه دارکارگری با استناد مطرح کنند که کدام بند یا ماده  از این قانون ، اشکال دارد که نسبت به تغییر آن در مجلس  شورای اسلامی اقدام شود.
 
عضو هیات رئیسه مجلس ، افزود: تغییر قانون کار چنانچه به نفع کارگر، کارفرما، تولید و کارخانجات باشد ما نیز در مجلس از آن دفاع خواهیم کرد.
 
یوسف نژاد در ادامه به مشکل مطرح شده تنها بیمارستان تامین اجتماعی ساری (بیمارستان حکمت) اشاره کرد و گفت: این بیمارستان نیز با مشقت فراوان ساخته شد چنانچه در این بخش نیاز به کمک ما داشته باشد از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
 
وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی بهره مندی از ظرفیت های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است بنابراین مشکلات و خواسته های این بخش باید با استدلال، پشتوانه و استناد به موارد کارشناسی مطرح تا مورد ارزیابی و اقدام قرار گیرد.
 
یوسف نژاد با اشاره به مشکلات کارخانه های تولیدی استان بویژه نکاچوب اشاره کرد و گفت: 70 درصد از واحدهای تولیدی استان با تامین منابع مالی مواجهه هستند در برخی از این واحدهای تولیدی نیز  سوء مدیریت  و اختلاف شرکا شرایط نامساعدی را برای آنها ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم در تامین منابع مالی فقط به منابع دولتی اکتفا کنیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید و بانک هانیز خیلی تمایل به سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی یا کارخانجات نیستند و در جاهایی نیز قانون به آنها این اجازه را نمی دهد و گاهی دیده شد که شرکت های تولیدی نیمه کاره به تملک بانک ها در آمدند بنابراین برای برون رفت این معضل باید به دنبال تامین منابع به غیر از بانک باشیم.
 
یوسف نژاد افزود: برای مرتفع کردن این مشکل لازم است از افراد فنی و تخصصی و دارای تمکن مالی استفاده کنیم و نگذاریم که اشتباه کارخانه نساجی قائمشهر در نکاچوب ساری تکرار شود.
 
وی با بیان اینکه ساری مرکز استان ثقل کارگری است ، گفت: می طلبد با تعامل و همفکری مشکلات موجود بر سر راه کارگران و واحدهای تولیدی برداشته شود.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، عنوان کرد: لازم است تا از ظرفیت های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای طرح مشکلات حوزه کارگری و تحقق خواسته های آنان به خوبی بهره گیری کرد و به این مساله نیز باید اذعان داشت که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با فراکسیون کارگری همسو هستند.
 
یوسف نژاد، افزود: حاضریم تا ارتباط دو سویه میان شما و مسئولین کشوری در این حوزه ایجاد کنیم با این شرط که نظرات ما در یک جهت و یکسو باشد و چنانچه این همسویی وجود نداشته باشد تبعات نامطلوبی را همراه خواهد داشت.
 
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، گفت: چنانچه در این امر دیدگاه متقابل بوده و تضاد وجود داشته باشد موفق نیستیم واگر تعامل و همکاری وجود داشته باشد می توان بخشی از مشکلات مطرح شده را کاهش داد و در برنامه ششم نیز می توان از ظرفیت نمایندگان در این امر به خوبی استفاده کرد.
 
وی در بخش دیگر از سخنانش به  خسارات ناشی از طوفان چند روز اخیر در استان مازندران بویژه شهرستان قائمشهر اشاره کرد و افزود: ما هر ساله در استان با حوادث غیر مترقبه مواجه هستیم ، متاسفانه سازمان های ذیربط، آمادگی و هماهنگی لازم برای پیشگیری این حوادث را ندارند حتی از امکانات اولیه چون پلاستیک برای پوشش بام نیز برخوردار نیستند.
 
یوسف نژاد ادامه داد: این در حالی است که در شرایط بحرانی بایستی انبارها ی سازمان های مربوط به حوادث غیر مترقبه از حداقل امکانات اولیه برخوردار باشد.
 
وی افزود: در این حادثه با توجه به اخطارهای هواشناسی ، دستگاه های اجرایی آمادگی لازم برای این حادثه را نداشتند حتی از ظرفیت های مردمی نیز به خوبی استفاده نکردند این در حالی است که  در سال های گذشته چنین مشکلاتی در استان حادث شد و این امر می توانست تجربه ی خوبی برای حوادث اخیر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز