خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر خبرداد:

اجرای طرح پرورش میگو در شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۱۲۴

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر گفت: طرح پرورش میگو در شمال کشور برای نخستین در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،یداله شمایلی در نشست خبری با  خبرنگاران در مرکز پرورش ماهی در قفس در لاریم، با اشاره به اهمیت آبزی پروری  گفت : مؤسسه جهاد نصر در پرورش آبزیان ورود پیدا کرده و در نظر دارد در یک برنامه ۱۰ ساله افق ۱۴۰۴ تولید ۸۰ هزارتن از آبزیان را برنامه ریزی کند.

وی افزود: با وجود 5800 کیلومتر ساحل دریایی در کشور، امکان تولید یک میلیون تن ماهی پرورش به روش قفس اجرایی شده است.

 مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور  خاطر نشان کرد:جهاد نصر موسسه عمومی غیر دولتی است و وزیر جهاد کشاورزی رئیس مجمع است و ماموریت این موسسه در راستای وظایف دولت به ویژه سازمان جهاد کشاورزی است.

وی تامین امنیت غذایی، پیشگیری از صید بی رویه، تولید با کیفیت، اشتغال پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری، استفاده ارزان از آب دریا را از اهداف اصلی طرح پرورش ماهی در قفس دانست و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه، تولید 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس را در دریای شمال و جنوب برنامه‌ریزی کرده است.

شمایلی  اولویت اصلی شرکت جهاد نصر در طرح پرورش ماهی را استفاده از نیروهای بومی عنوان کرد و گفت: اشتغال مستقیم طرح توسعه آبزی پروری پرورش ماهی درقفس بالغ بر شش هزار و 340 نفر است .

مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور  اظهار داشت :نداشتن اسکله و نبود زیرساخت در لاریم موجب شده که ظرفیت قفس های پرورش های ماهی در قفس فعلا بکارگیری نشود

وی  با بیان اینکه با توجه به شرایط سیل و دریاها در شمال و جنوب کشور، ذخایر آبی کاهش پیدا کرده است افزود: به لحاظ برداشت های بی رویه از آبهای زیرزمینی و کاهش بارندگی و خشکسالی، کشور دچار تنش های آبی شده است.

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر تصریح کرد: تاکنون ۳۰ مرکز تولید ماهی در قفس و ۴۰ مرکز پشتیبانی در سواحل شمال، جنوب، خلیج فارس و دریای عمان ایجاد شده است که پیش بینی می شود برای ۳۰ هزارنفر بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل شود.

شمایلی از اجرای طرح پرورش میگو در شمال کشور خبرداد و افزود: برای نخستین بار این موضوع در دستور کار قرار گرفت در یک برنامه زمان‌بندی شده تولید میگو در 200 هکتار انجام شد و به دلیل موفقیت در سال جاری قرار است 400 هکتار به اجرای این طرح اختصاص داده شود.

وی ادامه داد:  سایت میگو در شمال کشور با ظرفیت 200 هکتار و 400 صد تن در دست اقدام است، که با اجرایی شدن این طرح در حال حاضر زمینه برای مشارکت مردم در تولید میگو در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل مؤسسه جهادنصر  در پایان گفت : طرح پرورش ماهی در قفس در تعدادی از سدهای کشور نیز پیگیری می‎شود که این طرح‌ها در سدهای گلابر، زیویه، تنگ حمام، مروک، دوپرچ، کارون جهار، کارون سه و ماروچ نیز قرار است اجرا شود که تاکنون در برخی از سدها اجرای و برای بقیه هم در حال دریافت مجوز هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز