خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جشنواره دختران روستایی ماهتو:

توجه به چرخه اقتصادی روستایی از سیاست های دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۰۷۱

استاندار مازندران گفت: ایجاد صندوق خرد روستایی ، اشتغال زنان روستایی و ایجاد فضای کسب و کار برای زنان روستایی را از برنامه های مهم دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، نمایشگاه یک روزه توانمندی های دختران روستایی " ماهتو" امروز در روستای آسیابسر برگزار شد.

استاندار مازندران در حاشیه این نمایشگاه به قدمت تاریخی و وجود آثار تاریخی و میراثی در روستای آسیابسر اشاره کرد و گفت: با توجه به استعدادها و قابلیت های مناطق روستایی باید با حمایت از توامندی های روستا  به عنوان محل تولید، تلاش و با توسعه امکانات بومی و محلی بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل شاهد توسعه روستاهای استان باشیم.
ربیع فلاح اسفاده از قابلیت ها و استعدادهای محلی را یکی از سیاست های مهم مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: در دو سال اخیر کمیته روستایی با هدف هدایت گردشگران به روستاها تشکیل شد و 25 درصد گردشگران استان از روستاها بازدید کردند.
وی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها هستند ، ادامه داد:  در گذشته زنان روستایی به نسبت شرایط فعلی جایگاه بالاتر و بهتری داشتند و در مزارع، صنایع دستی  و تبدیلی فعال و بخش مهمی از اقتصاد روستاها بر عهده ی آنان بود.
استاندار مازندران با اشاره  به ورود نوآوری های جدید و امکانات زیرساختی در روستاها گفت: در هفته دولت سال جاری 1600 روستای استان به زیرساخت اینترنتی مجهز شدند که باید از نوآوری های جدید در جهت تولید ، خدمات و رفاه مردم استفاده کرد.
ربیع فلاح  ایجاد صندوق خرد روستایی ، اشتغال زنان روستایی و ایجاد فضای کسب و کار برای زنان روستایی را  از برنامه های  مهم دولت  اعلام کرد و افزود: علی رغم امکانات زیرساختی و توانایی های بالقوه ، از آنها بهره برداری نشد.
وی توجه به چرخه اقتصادی روستایی را از سیاست های دولت تدبیر و امید برشمرد و ادامه داد: زنان روستایی بخش قابل توجهی از نیروهای استان هستند که همگام با مردان در تمام صحنه های اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی حضوری فعال دارند.
استاندار مازندران در این مراسم خاطر نشان کرد: 100 میلیون تومان برای توسعه  زیرساخت گردشگری روستای آسیابسر شهرستان بهشهر  در نظر گرفته شد .
گفتنی است در پایان این مراسم از 25 دختر نمونه روستایی مازندران تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز