خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در راه آهن کشور صورت گرفت؛

بهره برداری از سامانه اطلاع رسانی و اشتراک محتوای دیجیتال در ایستگاه راه آهن ساری

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۱۸۸

برای اولین بار در راه آهن کشور سامانه اطلاع رسانی و اشتراک محتوای دیجیتال شامل اطلاعات کاربردی مورد نیاز مسافرین در اداره کل راه آهن شمال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیر کل راه آهن شمال با بیان این مطلب گفت: قبل از تشکیل این سامانه، انعکاس  اطلاعات مسافری در ایستگاه تنها از طریق تبلیغات مکتوب و تماس تلفنی میسر بود و دسترسی و بخاطرسپاری آن برای مسافرین  با توجه به  حجم انبوه پارامترهای تعریف شده میسر نبود و مسافر هر بار باید با صرف زمان و هزینه به این اطلاعات دسترسی پیدا می­کرد.با نیاز سنجی های انجام شده توسط گروه مسافری این  محتوای پر کاربردکه شامل اطلاعاتی از قبیل: برنامه حرکت و مشخصات قطارهای محور شمال، شرح وظایف مهماندار، شرح وظایف رئیس قطار، مقررات ابطال واسترداد بلیت، جدول پرداخت خسارت ناشی از تاخیر به مسافر، مقررات حمل خودرو با قطار، قیمت بلیت قطارها و دیگر اطلاعات مورد نیاز شهروندان است تهیه شد و از طریق سامانه اشتراک محتوای دیجیتال در اختیار مسافران قرار گرفت.

گران پاشا افزود: کلیه اطلاعات مورد نیاز  در داخل سامانه طراحی، گردآوری و تجمیع گردیده است و در صورت تمایل مسافرین، با ذخیره اطلاعات ازطریق فعال  نمودن   Wi-Fi گوشی همراه  خود  بدون اتصال به اینترنت و کاملا رایگان در هرزمان و هرمکان قابل  دسترسی و مشاهده می باشد . 

مدیر کل راه آهن شمال از مزایای این پروژه برای مسافران به مواردی همچون: افزایش و ارتقاء سطح  رضایت مندی مسافرین با دستیابی سریع به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه مسافرت با قطار ، ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده داخل قطارها با اطلاع  مسافرین از خدمات پیش بینی شده در قطارهای مسافری، افزایش حقوق شهروندی با آگاهی از قوانین و مقررات مسافرت با قطار خصوصا پیگری حق و حقوق مسافرین ازطریق اعلام شماره تلفن گویا راه آهن،کاهش تخلف احتمالی مامورین و حسن انجام وظایف آنها به علت آگاهی مسافرین از قیمت بلیط، نحوه خرید و استرداد و فهرست دفاتر فروش بلیط در حوزه اداره کل،کوتاه کردن زمان دستیابی  مسافرین به اطلاعات، امکان تکمیل، بروزرسانی ، اصلاح و ویرایش اطلاعات  درصورت تغییر برنامه حرکت قطارها و... اشاره کرد.

وی هزینه اجرای این طرح را از محل اعتبارات خدمات ایستگاهی اعلام کرد. شایان ذکر است پیش از نیز برای استفاده مسافران در زمان حضور در سالن انتظار، با راه اندازی  دستگاهwi-fi  اینترنت رایگان راه اندازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز