خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در آیین بازگشایی مدارس ؛

آموزش و پرورش در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی پیشگام باشد

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۳۰۹

زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 96-95 توسط استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان در هنرستان کار و دانش مهر سبز بابل نواخته شد.

به گزارش ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در آیین بازگشایی مدارس استان، با سلام به دانش آموزان، معلمان، کارکنان و دست اندرکاران آموزش و پرورش و خیران مدرسه ساز، عنوان کرد: موجب افتخار من است که در روز بازگشایی مدارس که یک رویداد فرهنگی بزرگ در کشور است، فرصت حضور در جمع دانش آموزان و فرهنگیان را یافته ام.

استاندار با اشاره به این که خاطره بازگشایی مدارس در یاد همه ما که روزی محصل و طالب علم بوده ایم، ماندگار است، افزود: 3 رکن تحصیل، تهذیب و ورزش و تامین سلامت تن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید سرلوحه برنامه های دانش آموزان و مدارس قرار گیرد.

وی با اشاره به این که در دنیای امروز، دانایی و بنیه و توان علمی هر کشوری، ترسیم کننده میزان قدرت آن کشور است، تصریح کرد: امروزه برخلاف گذشته که انرژی منبع و منشا قدرت هر کشور محسوب می شد، نیروی انسانی خلاق و نخبه، معیار قدرت کشورها به شمار می آید.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، بازگشایی مدارس مازندران را با 500 هزار دانش آموز و 40 هزار معلم، رویداد فرهنگی و آموزشی با شکوهی توصیف نمود و خاطر نشان ساخت: امروز، مسیر توسعه کشور و آن چه شهدای والامقام در آن راه گام گذاشتند، با چراغ علم آموزی و معرفت اندوزی روشن می گردد و تداوم می یابد.

استاندار، تمهید مقتضیات و امکانات دانش اندوزی در مدارس را از ضروریات و تکالیف اصلی آموزش و پرورش برشمرد و یاد آور شد: زنگ انشا، باید به بستری برای فعال نمودن و بالفعل کردن دانش و آگاهی های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانش آموزان بدل شود.

ربیع فلاح، با بیان این که صیانت از محیط زیست، سلامت دانش آموزان و تقویت و توسعه زمینه های کار آفرینی به عنوان محورهای طرح تحول سند بنیادین آموزش و پرورش در مقطع متوسطه باید پیاده شود، گفت: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ابراز نمود: آموزش و پرورش در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی باید پیشگام باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سرلوحه فعالیت های همه مسئولین استان قرار دارد، اعلام نمود: مازندران در ارایه بسته و تسهیلات رونق اقتصادی رتبه نخست کشور را احراز نموده است.

استاندار، با اشاره به سوم مهرماه، آغاز سرشماری نفوس و مسکن در کشور، تاکید کرد: پایه و اساس برنامه ریزی اصولی و درست در بخش های مختلف سرشماری است و لذاهمه باید با نهایت سعی و تلاش در این امر مهم و تعیین کننده برای استان مشارکت نمایند.

 در این مراسم که نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران و مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند، زنگ مهر و زنگ سرشماری توسط استاندار مازندران به صدا در آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز