خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دیوان محاسبات کشور :

قاطبه مدیران نظام پاکدست هستند

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۲۷۲

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: در بررسی پرونده حقوق های نامتعارف ، پرونده یکصد هزار مدیر پایه به بالا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تنها 400 نفر حقوق نامتعارف داشتند.

به گزارش ایلنا از ساری ،رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت : بررسی پرونده حقوق های نامتعارف نشان داده که قاطبه مدیران ما پاکدشت هستند.

دکتر عادل آذر در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : در بررسی پرونده حقوق های نامتعارف ، پرونده یکصد هزار مدیر پایه به بالا مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تنها 400 نفر حقوق نامتعارف داشتند.

وی گفت : در سطح کشور حدود 400 هزار مدیر داریم که حدود 100 هزار نفرشان در رده مدیریتی پایه به بالا هستند و این اختیار را داشتند که حقوق نامتعارف بگیرند ولی تنها تعداد اندکی این کار را کردند که پرونده آنان نیز در دست بررسی قرار گرفته است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور یکی از برنامه های جدید این دیوان را حمایت از مدیران به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی دانست و گفت که دیوان محاسبات ضمن اینکه بررسی و نظارت بر مسایل مالی دولت دارد ، در وظیفه جدید مدیریتی ، صیانت از مدیران را نیز در دستور کارش قرار داده است.

وی آشنا کردن مدیران با قوانین و پیشگیری از وقوع تخلف را  از برنامه های صیانت از مدیران به عنوان وظیفه جدید دیوان محاسبات معرفی کرد و افزود : دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری کارکردی مالی مدیران نخواهد بود و با صیانت از مدیران ، به دنبال جلوگیری از تخلفات و کمک به کارکرد مدیریتی است.

آذر گفت : ما باید قدرت خطرپذیری را به مدیران بدهیم و مدیری که قدرت ریسک نداشته باشد، نمی تواند موفق عمل کند.

وی افزود : اگر ما به مدیر آموزش لازم را دادیم و راههای پیشگیرانه را برای آن قائل شدیم و با این وجود بخواهد تخلفی داشته باشد ، ما در دیوان محاسبات با چنین مدیری برخورد می کنیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور یکی از چالش های اقتصاد مقاومتی در استان های مستعد را طمع سودجویان به منابع طبیعی دانست و گفت که برای جلوگیری از این چالش کمیته حسابرسی محیط زیستی در دیوان تشکیل شده است.

وی افزود : منظور ما این است که مدیران مراقبت بیشتری از سودجویی احتمالی بر محیط زیست در قالب اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

رئیس سابق مرکز آمار ایران همچنین گفت که باید در اجرای سرشماری نفوس و مسکن اینترنتی حدود 20 درصد از جمعیت خانواری کشور شرکت کنند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور از تلاش های استاندار مازندران تشکر نمود و گفت : استاندار مازندران از استانداران بسیار موفق کشور است و همدلی و همراهی بسیار خوبی در استان ایجاد شده است .

وی تاکید کرد : بیشترین انرژی ما در اختلاف نظرها هدر می رود و همه انرژی ها باید برای تعالی و رشد استان تجمیع شود .

عادل آذر افزود : اگر این میزان مشارکت در نخستین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در کشور محقق نشود، نمی توان به نتیجه آمارگیری میدانی امیدوار بود و در صورتی که هم پوشانی ما در آمار به بیش از چهار درصد برسد، از لحاظ کارشناسی نتایج آمار سرشماری نفوس و مسکن ما با مشکل مواجه می شود.

وی دلیل اینترنتی کردن سرشماری نفوس و مسکن را در سال جاری کاهش هزینه های دولت اعلام کرد و گفت که در سرشماری میدانی نیاز به 76 هزار مامور آمارگیر بود که درطرح اینترنتی این نیروها به 22 هزار نفر کاهش یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز