خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن کشور:

رتبه مازندران در سرشماری اینترنتی از متوسط کشور بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۷۷۳

رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن کشور گفت:ضریب نفوذ اینترنت درکشور 45 و در مازندران در سطح فردی 49 است، لذا بهمین علت سهم مازندران در سرشماری اینترنتی 4.65 درصد از کل کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری ،امید علی پارسا، رییس مرکز آمار ایران در نشست با اصحاب رسانه مازندران که در خصوص سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 برگزار شد، با اشاره به این که سرشماری در همه جای دنیا مبنای برنامه ریزی هست و خواهد بود، عنوان کرد: امروز بستری در کشور فراهم شده تا سرشماری از هر خانوار به صورت اینترنتی در 7 دقیقه صورت می گیرد و این در حالی است که همین کار به صورت حضوری، قریب نیم ساعت برای هر خانوار زمان خواهد برد.

رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن کشور، با اشاره به این که اساس توسعه هر جامعه و معیار برنامه ریزی، سرشماری درست و صحیح می باشد، گفت: در جهان امروز، سرشماری از طریق نظام های ثبتی صورت می گیرد و باید جامعه ما نیز در آینده در این راستا حرکت کند.

پارسا با اشاره به این که در کشور تا ساعات 6 صبح امروز بالغ بر 2 میلیون 375 خانوار، معادل 8 میلیون و 6 هزار و  605 نفر در سرشماری اینترنتی  شرکت کردند، افزود: رتبه مازندران با مشارکت 10.35 درصد خانوارها از متوسط کشور بالاتر است.

رئیس مرکز آمار ایران با اعلام این که برای کشور هدف 35 درصد پیش بینی شده است، خاطر نشان ساخت: ضریب نفوذ اینترنت درکشور 45 و در مازندران در سطح فردی 49 است، لذا بهمین علت سهم مازندران در سرشماری اینترنتی 4.65 درصد از کل کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون رتبه مازندران در سرشماری اینترنتی با توجه به ضریب نفوذ اینترنت  13  و به صورت عادی 8 است، یاد آور شد: دو استان سمنان و بوشهر بیش از 120 درصد هدف سرشماری اینترنتی شان و مازندران 44 درصد را محقق کرده اند و طی 2 روز گذشته استان های گلستان، لرستان و کهگیلویه  8 رتبه ارتقا یافتند.

پارسا با تاکید بر این که از مردم انتظار داریم که اجازه ندهند سرشماری به روزهای پایانی کشانده شود، گفت: سرشماری در هفته اول نیم درصد، در هفته دوم یک درصد افزایش داشته و امید داریم در هفته سوم شاهد روزانه دو درصد افزایش شرکت مردم در سرشماری اینترنتی  باشیم.

وی با اعلام این که در مازندران، شهرستان های کلاردشت با 75 درصد،  سیمرغ 43 درصد و سوادکوه 18 درصد بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشتند، بیان داشت: شهرستان های جویبار با 6 درصد، بابل 7 درصد، بابلسر 8 درصد و ساری با 8.4 درصد به ترتیب  کمترین شرکت کننده را در سرشماری اینترنتی داشتند.

رئیس مرکز آمار ایران، با بیان این که رفاه و آسایش خانواده ها، کاهش هزینه ها برای دولت و ...از جمله دستاوردهای اجرای سرشماری اینترنتی است، اظهار داشت: از طریق سرشماری، روند توسعه جمعیت تحلیل می شود،‌آمار مقایسه ای کشور و دیگر نقاط دنیا به دست می آید و در واقع یک تکلیف ملی، شرعی و قانونی است.

در این جلسه محمود نور بخش، رییس سازمان برنامه و بوجه استان، گزارشی از آخرین اقدامات و نتایج سرشماری اینتر نتی در مازندران را ارایه نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز