خبرگزاری کار ایران

مسئول امور اعضاء تشکیلات خانه کارگر مازندران

فعالیت خانه کارگر صنفی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۹۲۲

بازیارگفت:کارگران با همه تنگناهای معیشتی که دارند از نظام فاصله نگرفته اند و ما نیز متقابلاً از مسوولین انتظار داریم که به مشکلات ما رسیدگی کنند.

مسئول امور اعضاء تشکیلات خانه کارگر مازندران در گفتگویی با خبرنگار ایلنا در ساری گفت:وضعیت معیشت کارگران با توجه به تورم سرسام آور کنونی، حقوق بسیار پایین کارگران و نداشتن امنیت شغلی به شدت تحت شعاع قرار دارد.

محمد بازیاربا ذکر این نکته که خانه کارگر از نظر مالی کاملا مستقل از دولت است، بیان داشت: خانه کارگر تشکیلاتی هماهنگ، همراه و هم‌صدا با تمام نظام جمهوری اسلامی، برای اداره هرچه بهتر کشور و به خصوص جامعه کارگری است و در این مورد از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی اشاره به دو معیار «نرخ تورم» و «سبد هزینه ماهانه یک خانواده ۴ نفره» در ماده ۴۱ قانون کار، گفت: رویه فعلی در لحاظ کردن نرخ تورم در تعیین مزد کارگران حتی در صورت محقق شدن به معنای افزایش دستمزد نیست، چرا که نرخ تورم سال جاری برای دستمزد سال بعد در نظر گرفته می‌شود و به این ترتیب کارگران همواره یک سال از نرخ تورم عقب‌تر هستند.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه زمینه فعالیت خانه کارگر  صنفی است، بیان داشت: همچنان بر این اعتقادیم که باید جامعه کارگری از طریق تشکیلات سراسری تحت مدیریت خویش در تعیین سرنوشت خودش حضور داشته باشد.

قائم مقام تشکیلات خانه کارگر مازندران ادامه داد : کارگران با همه تنگناهای معیشتی که دارند از نظام فاصله نگرفته اند  و ما نیز متقابلاً از مسوولین انتظار داریم که به مشکلات ما رسیدگی کنند.

بازیار در پایان خبرازبرگزاری پنجمین کنگره خانه کارگر مازندران خبرداد و افزود:انتظار میرود اعضای خانه کارگر مازندران با حضور اکثریتی مطالبات صنفی خود را فریاد بزنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز