خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار مازندران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، از اجرای طرح پیشگیری از مصرف موادمخدر در جامعه کار و تولید (کاج) استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری گفت: این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد داده شده است و طرح کاج، کاربست مطالعه آسیب‌شناسی اعتیاد در جامعه کار است.

اصغری خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح انتظار داریم شاهد افزایش دانش، نگرش و مهارت کارفرمایان، کارگران و متولیان استقرار در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، افزایش تعداد کارگران معتاد تحت مراقبت خدمات ترک اعتیاد، افزایش تعداد افراد در معرض خطر مصرف موادمخدر که مشاوره می‌گیرند و همچنین افزایش میزان رضایت‌مندی کارفرمایان و کارگران از خدمات این برنامه شویم.

وی درباره ضرورت ارزیابی این طرح در استان بیان کرد: امیدواریم توانمندی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد در محیط‌های کاری، انگیزه کارفرمایان در محیط‌های کاری زیر 50 نفر و بالای 500 نفر برای به کارگیری روش‌های پیشگیری افزایش یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: مداخلاتی که برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید به سه بسته تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: بسته اول، آموزش و ترویج سبک زندگی، بسته دو، استقرارتسهیلات مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی؛ با الگوی همیار کارکنان در خانه بهداشت و بسته سوم،  کارفرمای سلامت محور هستند که به صورت فصلی در استان انجام خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تاکنون 4 مرحله کارگاه آموزشی در استان مازندران برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح حوزه مدیریت اجتماعی اداره کل از ظرفیت ادارات کل بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است ابوعلی مهدی زاده مدیر اجتماعی اداره کل در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیحات مفصلی در زمینه این مهم ارائه کردند.

کد خبر : ۴۲۰۱۶۴