خبرگزاری کار ایران

با حضور عضو اعضای خانه کارگر آمل انجام گرفت؛

برگزاری دومین کنگره خانه کارگر آمل

دومین کنگره خانه کارگر آمل با حضور عضو هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل و فعالان حوزه کارگری در سالن اجتماعات سرای مهر شهرداری آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این کنگره رمضانعلی تهک با بیان اینکه خانه کارگر آمل در این شهرستان در سال 1389 تاسیس شد گفت: اکنون در شهرستان دارای هفت هزار و 250 نفر است که این اعضا از خدمات خانه کارگر برخوردار هستند.

وی بیان کرد: به بیش از12هزار نفر از اعضای خانواده کارگران در زمینه‌های مختلف شامل کامپیوتر، زبان انگلیسی، حسابداری، خیاطی آموزش رایگان داده شد.

در ادامه ابوالقاسم ابراهیمی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل در این مراسم اظهار کرد: آمل محیطی اقتصادی است و این شهرستان 50 درصد سهم اقتصاد و صنعت استان را به خود اختصاص داده است که بیکاری در این شهرستان باید آسیب شناسی شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای روی نیروی انسانی تمرکز کند در مسیر رشد قرار می‌گیرد، افزود: معضلات و مشکلات موجود جز با وحدت، همت و پیگیری حل نمی‌شود.

ابراهیمی گفت: هر شهرستانی و استانی رشد کند خودش خواسته است و ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان مانند نماینده مردم آمل در مجلس وجود دارد که باید برای پیگیری و رفع مشکلات از وی استفاده شود.

ابراهیمی ادامه داد: در امر بهبود وضعیت معیشت کارگران باید اقدام شایسته‌ای صورت بگیرد که امری مهم و اساسی است.

ابوطالب یحیایی، عضو هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: جامعه کارگری جامعه بزرگی است و این قشر مستقیما مبارزات خود را در پیروی از ولایت فقیه در قبل از انقلاب شروع کرده و شهدای بسیاری را همواره تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز همین جریان در راستای مقابله با جریانات سیاسی که به نام کارگر فعالیت داشته تا به منافع خود برسند در قالب خانه کارگر ایستادگی داشته است.

یحیایی با بیان این که باید انسجام جامعه کارگری حفظ شود که ضرورتی مهم و اساسی تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم، گفت: جامعه کارگری و بازنشستگی پرداخت حق بیمه مضاعف دارد که نباید اینگونه باشد و در بسیاری امور دیگر نیز ضرورت دارد تا حمایت‌های شایسته‌ای انجام شود.

عضو هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: از کارگران حضور فعالتری می‌خواهیم و نیاز است کاری کنیم تا این قشر شریف و زحمتکش بیش از پیش در جامعه دیده شود.

وی افزود: کارگران مشکلات بسیاری دارند که ضرورت دارد تا مسئولان همت بیشتری برای رفع مسائل و مشکلات آنان داشته باشند که ضرورتی اساسی است.

مشاور حقوقی وقضایی خانه کارگر اظهار کرد: این مملکت برای ما است و در کنار صبر و حوصله‌ای که به خرج می‌دهیم امیدواریم روزی مسائل و مشکلات ما حل شود.

مسلم مکاری، رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی آمل نیزدر این مراسم اظهار کرد: 46 درصد صنعت استان در آمل است که از صددرصد تنها 25 درصد مشغول کار هستند.

مکاری افزود: تقاضا داریم به داد صنعت آمل برسید که اکثر شرکت‌ها دارند از کارگر امضای سفید می‌گیرند و نباید اینگونه باشد.

کد خبر : ۴۲۰۲۳۹