خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مبارزه شیمایی در 500 هکتار از مناطق آلوده به آفت شب پره

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۱۶۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گفت: در جهت مهارآفت شب پره با امکانات دولتی و بسیج مردمی حدود 500 هکتار آن در مناطق نوشهر، چالوس و ساری مبارزه شیمایی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار ایلنا، دلاور حیدرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل تشکیل شد ، اظهار داشت: پدافند غیر عامل یکی از اهدافی است که در زمان صلح بوسیله کشورهای متحاسن و رقیبانی که به نوعی با کشور در تضاد منافع هستند اتفاق می افتد.
وی افزود: در حوزه کشاورزی قسمت هایی وجود دارد که ممکن است تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند آفت ، ویروس یا بخش هایی که آسیب پذیر ترهستند قرار گیرند که لزوم توجه به پدافند غیر عامل در جهاد کشاورزی ضرورت دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در جهت حفاظت از تولید در شرایط نامتعارف ضرورت دارد تا برنامه ریزی های مناسب انجام گیرد ، گفت: برای آگاهی دادن تولید کنندگان ، کارگاههای آموزشی  انجام مانور آزمایشی  و رزمایشی برای مقابله با آفت و بیماری هایی که امکان  ظهورو بروز و همچنین اپیدمی شدن  وجود دارد تشکیل شد.
حیدرپور ، عنوان کرد: در شش ماه دوم دو رزمایش در بخش کشاورزی بصورت ملی با کمک استانداری  وپدافند غیر عامل مازندران در دستور کار قرار دارد که از جمله ضرورت هایی است که بایستی در این حوزه لحاظ شود.
وی از آفت وارداتی و نوظهوری از سال 94 در جنگل های شمال بویژه در مازندران خبر داد و افزود: این آفت با عنوان "شب پره" به گونه های شمشاد آسیب زده است که منشاء ورود آن نیز خیلی محقق شده نیست .
حیدرپور با بیان اینکه این آفت قبلا وجود نداشت و از سال گذشته  به دلایل نامعلوم بروز پیدا کرد ، گفت: در جهت مهار این نوع بیماری با امکانات دولتی و بسیج مردمی حدود 500 هکتار آن  در مناطق نوشهر، چالوس و ساری مبارزه شیمایی صورت گرفت ضمن اینکه برای مبارزه هوایی مشکلاتی وجود دارد و دسترسی زمینی هم به راحتی میسر نیست.
حیدرپور بیان کرد: از یکهزار و 600 هکتار سطح زیر کشت شمشاد 16 هزار سطح زیر کشت دچار این آفت شد که در حال حاضر یک دهم آن کنترل و مهارشد که  البته خسارت ناشی از این آفت موجب ضعیف شدن این گونه جنگلی شده است.
وی تاکید بر آمادگی و مقابله با اینگونه عوامل را  امری ضروری دانست و گفت: آگاهی دادن به مردم و آمادگی مقابله با این گونه از بیماری ها در حوزه کشاورزی لازمه دستیابی به اهداف مورد نظر به شمار می آید.
حیدرپوردر بخش دیگری از سخنانش به صادرات مرغ و ماهی اشاره کرد و افزود: برای کنترل بازارفروش مرغ با وزن پایین در دستور کار قراردارد  که به دلیل اقتصادی بودن ، این امر یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نیز محسوب می شود.
وی با بیان اینکه صادرات مرغ با وزن پایین یکی از رویکردهای مهم ما محسوب می شود که از سال 93 آغاز شده است، عنوان کرد: مرغ ریز دو کیلو و 200 گرم با قیمت 4400 هزار تومان خریداری می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به صادرات 60 هزار تن مرغ با وزن پایین در 6 ماهه سالجاری به عراق و کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا اتحادیه های طیوربرای تولید و عرضه مرغ ریز به بازار همکاری کرده و بیش از مصرف بازار مرغ تولید نکنند تا بازار دچار خسران شود.
حیدرپور با اعلام اینکه سال گذشته 9 هزار تن صادرات محصولات آبزی داشته ایم از صدور مجوزبسته بندی ایرانی 19 شرکت به بازار روسیه خبر داد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا قدرت رقابت تجار ایرانی قابل رقابت با بازار جهانی باشد.
وی از صادرات مرغ، تخم مرغ وماهی  به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار میلیارد ریال یارانه از سوی دولت برای صادرات محصولات لبنی در حال پرداخت است .
حیدرپور ادامه داد: برای صادرکنندگان بخش کشاورزی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود 14 درصد و در بخش های دیگر کشاورزی با نرخ 18 درصد تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری قول تخصیص 100 درصدی بودجه سفر هیات دولت به بخش کشاورزی داده شد ، گفت:  در حال حاضر50 درصد از این بودجه برای تجهیز و نوسازی بخش کشاورزی اختصاص یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از رویکرد های مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: تشکیل پنجره واحد در حوزه کشاورزی یکی از اقدامات مهم جهاد کشاورزی استان به شمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز