خبرگزاری کار ایران

سعیدنجاریان رئیس کمیسیون بودجه وحقوقی شورای شهرساری:

پیام برنامه ششم توسعه برای قشر کارمند و کارگر غم انگیز است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۵۱۵

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری گفت : برنامه ششم توسعه برغم تمامی حرف و حدیث ها و باید و نبایدها سرانجام از سوی دولت تدبیر و امید برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردید در حالیکه به نظر می رسد در این برنامه نیز دیواری کوتاه تر از دیوار کارمند و کارگردیده نشد !

به گزارش ایلنا، سعید نجاریان ساروی  با تقدیراز دولت کریمه و توقع از مجلس محترم برای دقت وافی و کافی در بررسی این لایحه  اظهار داشت : بنده نه به عنوان یک کارشناس در این حوزه بلکه به عنوان یک ایرانی که بی تردید سهمی از زشت و زیبا یا ضعف و قوت این برنامه خواهد داشت وظیفه خود می دانم در باره آن اظهار نظر بکنم و امیدوارم صاحب نظران نیز این گونه بیاندیشند و با تحلیل علمی و منطقی و نه سیاسی و جناحی چراغی بیافروزند فرا راه مجلس محترم شورای اسلامی تا حاصل تلاش نمایندگان معزز پیرامون این لایحه مرضی خداوند سبحان و ملت مومن و خداجوی ایران عزیز قرار گیرد.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد : در تبصره ۲۴ برنامه ششم توسعه پیرامون حقوق و پاداش و مزایای بازنشستگانِ بزرگوار دولت تصمیماتی اتخاذ شده است که در همان نگاه اول نَفَس کارمندان و کارگران از شاغل تا بازنشسته را به شماره انداخته و قلب را به تپش و دل را به درد می آورد.

عضو فرهنگی شورای شهر مرکز مازندران گفت : اگر اکنون پرداخت حقوق این قشر بشدت نیازمندِ حمایت ، بر اساس میانگین حقوق دو سال پایان محاسبه می شود در کمال شوربختی طبق تبصره پیش گفته پرداخت حقوق بر مبنای محاسبه میانگین حقوق پنج سال آخر انجام خواهد شد و این یعنی کاهش چشمگیر حقوق کارکنانی که با میانگین دو سال هم زندگی را با مشقت سپری می کنند!

وی افزود :غم انگیزتر آنکه پاداش پایان خدمت بازنشستگان شریف که هم اینک بر اساس یک ماه حقوق پرداخت می گردد بر اساس همین تبصره به یک سوم ماه یعنی ده روز تقلیل پیدا خواهد کرد!

نجاریان تصریح کرد : این تصمیمات اسفبار در حالی اتخاذ شده که دولت محترم بیشتر و بهتر از همه از شرایط سخت کارکنان و بازنشستگان خود اطلاع دارد و بطور طبیعی و منطقی اولین انتظار قشر مورد بحث از دولت این است که برای کاهش دشواری های معیشتی آنها برنامه ریزی شود و نه اینکه بطرز باور نکردنی بر این دشواری ها افزوده گردد.

وی با طرح این پرسش که آیا مستحضر نیستید که این اندک پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان که سالها آرزوی آن را می کشند به چه زخم هایی زده می شود؟ ، توضیح داد : برای پدری بازنشسته، هزینه بیماری همسر و فرزندش می شود که از پس هزینه های سنگین درمانی آن بر نمی آید و در آرزوی بازنشستگی و آن مبلغ پاداش است تا بخشی از هزینه درمان جبران گردد!

برای پدری دیگر، هزینه خرید یک خودروی ارزان قیمت بی کیفیت داخلی می شود تا بدست پسر تحصیل کرده بیکارش سپرده شود که با آن خرج زندگی تازه آغاز کرده اش تامین شود!

برای پدر دیگری ، پیش پرداخت خانه اجاره ای اش می شود که دیگر با بزرگ شدن فرزندان مجبور به تعویض آن است؛ برای پدری دیگر خرج عروسی پسر بیکارش می شود؛ برای آن مادر سرپرست خانواده خرج جهیزیه دختر دم بختش می شود که خجالت می کشد بگوید ندارم تا دخترم را به منزل بخت بفرستم و شاید هم برای پدری دیگر خرید خودرویی برای مسافرکشی یعنی شغل بعد از دوران بازنشستگی بسیاری از کارمندان برای تأمین بخشی از هزینه های سنگین و کمرشکن امروز.!!

عضو شورای شهر ساری با ابراز شگفتی از اینکه چگونه چنین سهل و آسوده در جهت قطع بخشی از مستمری و پاداش عادلانه محرومان دردمند جامعه تصمیم می گیرند؟ ، گفت : انتطار جامعه شریف کارمندان و کارگران و فرهنگیان از فرد فرد نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی، شورای محترم نگهبان و صد البته رسانه های گروهی که رسالت مقدس تنویر افکار عمومی را بر دوش می کشند این است که پیرامون حمایت از کارمندان و بازنشستگانِ گرانقدر لحظه ای و ذره ای درنگ نورزند چون آنها عمر و جوانی خویش را صرف خدمت به جامعه کرده اند.

نجاریان ساروی در پایان سخنانش تاکید کرد :  از دولت تدبیر و امید توقع آن داشته و داریم بگونه ای تصمیم سازی نکند که ماحصل آن ، عدم تدبیر برای کاهش دشواری ها را به اذهان متبادر کند .

وی اضافه کرد : براستی خواب های سی ساله کارمندان را که برای پاداش بازنشستگی می بینند تا مرحمی باشد بر گوشه ای از هزاران زخم شان و گشایشی برای ذره ای از گرفتاری هایشان ، در نظر بگیرید .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز