خبرگزاری کار ایران

در همایش هفته ملی دیابت درساری اعلام شد؛

هر ۶ ثانیه یک نفر در جهان به دیابت مبتلا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۵۰

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد: هر ۶ ثانیه یک نفر در جهان به دیابت مبتلا می‌شود

به مناسبت هفته ملی دیابت  همایش بزرگ آموزشی دیابت در سالن هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا ،دکتر نادر آهنگر معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه در  همایش پیشگیری و کنترل دیابت که به‌مناسبت هفته ملی دیابت در سالن هلال احمر ساری برگزار شد، اظهار کرد: در هر ۶ ثانیه یک نفر در جهان به دیابت مبتلا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند، افزود: ۱۲۰ هزار نفر در مازندران به دیابت مبتلا هستند که ۴۴ هزار نفر در روستاها و مابقی در شهرها حضور دارند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عوامل ابتلا به دیابت را سابقه خانوادگی و سبک زندگی دانست و عنوان کرد: چاقی، تغذیه ناسالم وکم تحرکی در ابتلا به دیابت نقش دارند.

 آهنگر با اشاره به اینکه افراد میانسال هر سه سال یک‌مرتبه و سالمندان هر سال یک‌مرتبه باید در مورد ابتلا به دیابت آزمایش شوند، خاطرنشان کرد: ورزش و تحرک تا ۴۰ درصد احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش مصرف دخانیات در جامعه، بیان کرد: اگر افراد سبک زندگی خود را تغییر دهند می‌توانند تا ۱۱ سال ابتلا به دیابت را به‌تاخیر اندازند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدامات خود مراقبتی در پیشگیری و کنترل دیابت را مهم دانست و ادامه داد: چهار نوع دیابت وجود دارد که ۹۵ درصد افراد دیابتی به نوع دوم آن مبتلا هستند.

آهنگر با اشاره به عوارض چشمی در بیماران دیابتی، تصریح کرد: در دنیا ۹۳ میلیون نفر عوارض چشمی دیابت دارند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود اطلاع ندارند، اضافه کرد: خود مراقبتی اثر مهمی در کاهش هزینه‌های درمان دیابت دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران استرس و افسردگی را از عوامل تشدید بیماری دیابت دانست و گفت: بیش از ۶ ساعت و کمتر از ۹ ساعت خواب در بیماران دیابتی می‌تواند به کنترل آن کمک کند.

در این مراسم خانم دکتر سهراب رئیس کلینیک دیابت بیمارستان امام خمینی(ره) ساری نکاتی کلی در درمان دیابت و باورهای  اشتباه رایج در بین بیماران سخنرانی کردند

خودمراقبتی در بیماران دیابتی توسظ خانم دکتر کریمی متخصص داخلی و ورزش درمانی در بیماران دیابتی توسط خانم دکتر مدنی متخصص طب ورزشی برای حاضرین ارائه شد

در پایان دکتر احمدی روانپزشک در زمینه سلامت روان در بیماران دیابتی با محوریت استرس و افسردگی بیاناتی را ابراز نمودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز