خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران:

فضای محیطی شهرهای مازندران از تبلیغات اقامه نمازخالی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۳۱۰

رئیس ستاد اقامه نماز استان مازندران گفت: با توجه به اهمیت اقامه نماز فضای تبلیغاتی در محیط شهری برای این امر خالی است بنابراین می طلبد تا شهرداران نسبت اختاص تابلوی نماز برای این فریضه مهم الهی در مناطق مختلف شهری اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با اشاره به اهمیت نماز، اظهار داشت: هر فحشا و منکری وقتی به نماز می رسد هیچ جایگاهی برایش وجود ندارد و نماز راه مقابله با تهاجم دشمن نیز به شمار می آید.
وی افزود: بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با موضوع " نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، در18 آذرماه در استان البرز برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز مازندران ، گفت:  دومین پیش اجلاس نماز استان با حضور مسئولان کشوری و استانی با موضوع  نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی فردا 26 آبان ماه در اردوگاه شهدای دانش اموزی بادله ساری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با رویکرد نسل نو و جوان محورتمهید شده است ، ادامه داد:  چنانچه آسیب های اجتماعی به خوبی توجه نشود تبدیل به تهدید و سپس بحران و در نتیجه منجر به فروپاشی می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی ، با بیان اینکه محوریت این اجلاس ها بیشتر برای برنامه ریزی  برای کاهش  آسیب های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه است ، گفت: بر اساس فراخوانی که داده شد افراد می توانند دیدگاه های خود را در قالب  نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی را بیان کنند واین آثارتا 10 آبان ماه به ستاد مرکزی ارائه  و داوری می شود و در نتیجه بهترین آثارها به چاپ خواهد رسید.
حجت الاسلام ابراهیمی ، ادامه داد: آشنا سازی (به رسالت زمان و مسائل گفتمان) ، آسان سازی(آماده سازی بستر نماز)، جریان سازی ( عزم ملی و استانی برای اقامه نماز) و نیرو سازی ( نیروی متعهد و اعتقادی که بتواند مبلغ نماز باشد) از جمله معیارهای مهمی است که در این اجلاسیه برای  بیداری نسل نو به ان  پرداخته می شود.
وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی فقط طلاق، ناهنجاری ، حاشیه نشینی و ... نیست بلکه بد اخلاق ها یی چون ربا ، ریا ، رشوه  ، دروغ  از دیگر آسیب هایی است نیز الزامی است که دراجلاسیه استان پرداخته می شود با این نگاه و با تحت همین نام بررسی نقش نماز در کاهش     با حضور نخبگان و صاحبنطران در کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
رئیس ستاد اقامه نماز مازندران ، انجام امور فرهنگی و آموزش و نظارت بر ارزشیابی را از جمله ماموریت های این ستاد عنوان کرد و گفت: طرح نیک( نماز یاوران کوچک)،  طرح مبین( مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز) ، طرح امین( انجمن مردم نهاد یاوران نماز) ، طرح خانواده مطهر( انجمن اولیاء و مربیان) ، طرح سلامت معنوی( ویژه پرستاران و بهیاران) ، طرح مفتاح(  دوره و نشست برای امامان جماعت ) از جمله برنامه هایی است که از سوی ستاد اقامه نماز در سطح استان اجرا می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی ، به نیازمندی های استان در رابطه با اقامه نماز اشاره کرد و گفت: 60 نمازخانه جدید بین راهی در استان جانمایی شد که ساخت آن نیاز به تخصیص اعتبارفرهنگی دارد هر چند متولی ساخت مسجد و نماز خانه در کشور مشخص نیست.
وی با بیان اینکه  ضرورت دارد تا بودجه فرهنگی ویژه نماز در دستگاه های اجرایی مشخص شود ، گفت: 28 ساعت آموزش اقامه نماز برای کارکنان دولت یکی از برنامه های مهم و جدی ستاد محسوب می شود که در حال اجراست.
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه 80 آیه قرآن به اهمیت اقامه نماز اشاره دارد ، افزود: باز بودن درب مساجد و نمازخانه ها هنگام اوقات شرعی الزامی است.
رئیس ستاد اقامه نمازمازندران با اعلام اینکه مازندران از 4 هزار و یکصد و پنج مسجد برخوردار است ، گفت که اکنون یکهزارو 632 مسجد از امام جماعت بهره مند است و در 236 مسجد نماز صبح برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز فضای تبلیغاتی در محیط شهری برای این امر خالی است  بنابراین می طلبد تا شهرداران نسبت اختاص تابلوی نماز برای این فریضه مهم الهی در مناطق مختلف شهری اهتمام جدی داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهیمی به وجود 88 دستگاه اجرایی در استان مازندران اشاره کرد و بیان داشت: مدیران بایستی در زمان اوقات شرعی در نمازخانه ها حضور داشته باشند و برای حفظ احترام به ارباب رجوع نباید زمان اقامه نماز بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز