خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بخش خصوصی موتور محرکه اقتصادی استان است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۹۷۴

استاندار مازندران گفت: یکی از موضوعات مهم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به صادرات و توسعه آن است که علی رغم کمبودها حرکت های خوب رو به جلو در این حوزه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار، در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران در محل سالن جلسات سرپرستی بانک صادرات مازندران، برگزار شد ، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه به بخش اقتصادی ، معیشت مردم و اشتغال و همچنین عزم جدی برای رونق صادرات را در الویت کارهای  خود قرار داده است .
وی افزود: یکی از موضوعات مهم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به صادرات و توسعه آن است  که علی رغم کمبودها حرکت های خوب رو به جلو در این حوزه داشته است.
استاندار مازندران، با بیان اینکه  توسعه صادرات و برون رفت رکود  که از تاکیدات مقام معظم رهبری هم بوده است در دستور کار دولت قرار دارد ، گفت: یکی از اقدامات دولت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق الویت ها ، موضوع برجام بوده است .
فلاح جلودار افزود: ما اعتقاد نداریم با اعتبارات دولتی می توانیم مشکلات را حل کنیم  در عین حال امسال باوجود مشکلات مالی  50 درصد اعتبارات طرح های عمرانی را تامین و تخصیص یافت .
وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که بخش خصوصی موتور محرکه اقتصادی استان است وتعامل جدی با بخش خصوصی داریم .
استاندار مازندران، عنوان کرد:برنج  و مرکبات  دو محصول مهم استان محسوب می شود است و امسال مدیریتی خوبی بر روی برنج در سطح ملی و منطقه ای شده و بر مرکبات هم در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهد شد خریداری حجم زیادی از مرکبات را در برنامه کاری داریم.
فلاح، افزود: برای آنکه در مسیر صادرات حرکت کنیم باید تولید و تولید کننده را دریابیم و تولیدات هم  با کیفیت بالاصادرات محور باشد و که اینطور نباشدکه دوز سموم محصولات بالا باشد و کیفیت خوبی نداشته باشد ، برای همین در بخش های صنعت و معدن در یکی دو سال گذشته اقدامات خوبی در ستاد تسهیل رفع موانع تولید انجام گرفته و در بین استانها  بیشترین مصوبات ( 600 مصوبه) اکثر آنها عملیاتی شده است .
وی افزود: امسال که موضوع بسته حمایتی رونق تولید در دست اقدام است  با تمامی قوای سه گانه استان در تحقق شعار سال هم افزایی داریم و ما این ادعا را داریم که باید به عنوان خدمتگزار مردم مشکلات مردم را حل کنیم.
استاندار مازندران، گفت: در بخش تولید درسه ماه بهار امسال اشتغال ما به 9.8 درصد رسید که نسبت به مشابه سال قبل 1.2 بهبود داشت و تابستان امسال 10.8 درصد بهبود اشتغال داشتیم ولی  دلیل بر این نیست که بیکاری کم شده است چون یکی از چالش های استان بیکاری فارغ التحصیلان ما است .
 فلاح جلودار، به ظرفیت های گردشگری استان هم اشاره کرد و گفت: در این بخش  40 درصد رشد ورود گردشگری خارجی به استان داشتیم.

وی افزود: مازندران استان بی نظیری است که ظرفیت های صادراتی فراوان دارد و می طلبد که  در دولت یک سند جامع در حوزه صادرات برای استان داشته باشیم و یارانه به صادر کنندگان برای صادر ات تخصیص داده شود و باید یک قانون درآمده تا مشکلات صادرکنندگان کمتر شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز