خبرگزاری کار ایران

از سوی روابط عمومی آبفا شهری مازندران اعلام شد؛

مشترکین عایق بندی تاسیسات آبرسانی را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۵۶۷

با توجه به بارش برف و کاهش شدید دمای هوا، مشترکین برای جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی کنتور، عایق بندی محفظه کنتور و لوله های آبرسانی را جدی بگیرند.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، با توجه به کاهش دمای هوا و بارش برف، به ویژه درمناطق سردسیر و کوهستانی خطر یخ زدگی و ترکیدگی کنتور  و لوله های آب وجود دارد. از آنجایی که کنتورهای آب نسبت به لوله و اتصالات دارای مقاومت کمتری در مقابل سرما هستند ضروری است مشترکین از پشم شیشه، گونی یا هر الیاف مصنوعی و خاک اره به عنوان عایق استفاده  کنند.

از مشترکین تقاضا می شود چنانچه محفظه کنتور در مکانی قرار دارد که آب سطحی وارد آن می شود نسبت به جابه جایی کنتور  با هماهنگی شرکت آبفا اقدام نمایند.

همچنین شیرآبی که در نزدیکی کنتور و در فضای باز قرار دارد نیز توجه شود زیرا در صورت پوشاندن کامل محفظه کنتور امکان شروع یخ زدگی از شیر آب تا کنتور وجود دارد بنابراین ضروری است  شیر آب را نیز عایق کاری نمود.

در صورتی که منزل به هر دلیلی برای چند روز خالی از سکونت باشد حتما شیر فلکه بعد از کنتور بسته و آب موجود در سیستم تخلیه شود.

مشترکین محترم در صورت یخ زدگی کنتور، از ریختن آب جوش و یا روشن نمودن آتش در نزدیکی کنتور جدا خودداری نمایند و حتی المقدور با استفاده از گرمای سشوار مانع یخ زدگی کنتور شوند  لذا از مشترکین تقاضا می شود با عایق بندی لوله های آب و پوشاندن محفظه کنتور با استفاده از پوشال و گونی های کنفی، از یخ زدگی و ترکیدگی تاسیسات آبرسانی جلوگیری نمایند که این امر در هدر رفت آب و حفظ انرژی نیز اهمیت بسزایی دارد.

یاد آور می شود مشترکین در صورت بروز حادثه ضمن تماس با سامانه  122 ، تیمهای عملیاتی در تمامی شهرهای استان  آماده ارایه خدمت هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز