خبرگزاری کار ایران

اعرابی:

شناسایی 314 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۶۷۴

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران گفت: تاکنون 314 بیمار مبتلا به ایدز در مازندران شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محسن اعرابی در کارگروه بانوان و خانواده مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون۳۱۴ بیمار اچ آی وی مثبت در مازندران شناسایی شده‌اند.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۴ عمده راه‌های انتقال ویروس این بیماری از طریق تزریق در معتادان بود اما در حال حاضر با تغییر جنسیت ابتلا، در حال حاضر ابتلای زنان به این بیماری در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: براساس آمارهای رسمی ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر مبتلا به اچ آی وی مثبت در کشور شناسایی شدند که پیش بینی می‌شود ۲ برابر این آمار نیز شناسایی نشده در جامعه باشند.

وی با اعلام اینکه ۴۵ درصد راه انتقال ویروس ایدز از طریق تماس جنسی است، عنوان کرد: سال‌های قبل ۱۷ درصد افراد مبتلا به ایدز از طریق تماس جنسی بوده است.

اعرابی با بیان اینکه سال‌های قبل مبتلایان به ایدز در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال قرار داشتند، افزود: اکنون سن ابتلا به ۱۵ تا ۲۴ سال کاهش یافته است که جای نگرانی دارد.

وی شناسایی و درمان کامل ۹۰ درصد مبتلایان به اچ آی وی مثبت را از جمله برنامه‌ها و اهداف کاری وزارت بهداشت و درمان در جامعه دانست و ادامه داد: کانون‌ها و افراد پرخطر در این زمینه را موارد مورد هدف عنوان کرد.

اعرابی، از پایین آمدن سن تجربه جنسی در جامعه خبر داد و گفت: متاسفانه تجربه جنسی در دبیرستان‌ها مشاهده می‌شود که ضرورت دارد تا آموزش رعایت اصول اخلاقی و مهارت نه گفتن یا خودکنترلی در میان این سنین از افراد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید با شناسایی گروه‌های پرخطر در کانون‌های پرخطر همچون جوانان در محل‌های تجمعی همچون دبیرستان‌ها، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها و خانواده معتادان و زندانیان، به دنبال شناسایی مبتلایان و آگاهی سازی مردم باشیم.

اعرابی با اعلام اینکه سال گذشته ۲ نوزاد از مادران با اچ آی وی مثبت در استان متولد شدند تست زنان باردار در مناطق حاشیه‌ای را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵ درصد از معتادین کشور به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند که جزء گروههای ویژه به شما رمی آیند.

اعرابی با بیان اینکه در پنج سال گذشته سه نفر از کارمندان بهداشت و درمان استان در هنگام انجام وظیفه و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ایدز به این ویروس مبتلا شدند، افزود: اطلاعات همکارانمان نیزدر حین انجام وظیفه ضعیف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز