خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهرستان گلوگاه :

اقتصاد مقاومتی در گرو وقف و مدیریت وقف است

asdasd
کد خبر : ۴۳۳۹۴۹

امام جمعه شهرستان گلوگاه گفت: علما در دینداری و تبلیغ و استدلال صحیح نقش اساسی دارند و مدیران نیز با کار جهادی ، مدیریت و برنامه می توانند فرهنگ وقف را نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه ، امام جمعه شهرستان گلوگاه در همایش یاوران وقف اظهار کرد: تبلیغ دین اسلام دغدغه همه ماست و فعالیت اصحاب وقف و بقاع متبرکه در حقیقت دغدغه دین است.
حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی با بیان اینکه جامعه ما جامعه دینی و اسلامی است ، افزود: مردم حاضرند برای حفظ نظام ، انقلاب اسلامی و رهبری مقتدر جان و هستی شان را تقدیم نمایند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقامومتی در گرو وقف و مدیریت وقف است و با توجه به تحریم اقتصادی ، وقف می تواند کشور را از نظر اقتصادی نجات دهد.
امام جمعه شهرستان گلوگاه بر نقش علما و فضلا در ترویج فرهنگ فقر تاکید کرد و افزود: علما در دینداری و تبلیغ و  استدلال صحیح نقش اساسی دارند و مدیران نیز با کار جهادی ، مدیریت و برنامه می توانند فرهنگ وقف را نهادینه کنند.
رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان گلوگاه در این همایش  اوقاف فعالیت های قرآنی، حفظ و تثبیت موقوفات ، ترویج وقف ، رسیدگی به بقاع متبرکه و امام زادگان و اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش را از وظایف اوقاف برشمرد.
محمدحسین فاضلی افزود: رسیدگی به امامزادگان و تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی  و تکمیل زیرساخت های عمرانی از وظیفه اوقاف است که در این راه مردم و خیرین باید مشارکت نمایند.
وی ادامه داد: اخذ 47 سند موقوفات و اماکن مذهبی شامل 220 رقبه بمساحت بیش از 416 هکتار، تنظیم 30 سند اجاره اولیه و 100 سند تمدید اجاره ، اجرای نیت واقفین در حوزه اجتماعی، مذهبی و فرهنگی به مبلغ 500 میلیون ریال بخشی از فعالیت های اوقاف گلوگاه است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه هزینه عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه ، امامزادگان و مساجد به مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال با استفاده از ظرفیت مردمی، ثبت دو وقف جدید به ارزش 550 میلیون ریال را از دیگر فعالیت های شاخص این اداره بر شمرد.
 شایان ذکر است در این همایش با اهدا لوح تقدیر از 14 اصحاب وقف و بقاع نمونه شامل واقفین، خیرین، مستاجرین موقوفات ، هیات امنا ، مدیران و خادمین  امامزادگان و بقاع متبرکه تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز