خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

اگر کسی تعرضی به حقوق کارگران داشته باشد با آنها مقابله می کنیم .

کد خبر : ۴۳۶۲۲۱

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی طراحی سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی را امری ضروری خواند و اجرای آن را زمینه ساز تدوین قوانین حمایتی مربوط به این کارگران دانست.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل،علی اصغر یوسف نژاد در آیین رونمایی از سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی در ساری،ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارگران اظهار داشت:مجلس برای کارگران بطور عام و کارگران ساختمانی بطور خاص احترام قایل است و همواره تلاش کرده تا حداکثر همراهی را در خصوص مصوباتی که به این بخش مربوط است داشته باشد .

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسللامی افزود: ما حمایت و پشتیبانی از کارگران را باید در صدر اولویت های خود داشته باشیم چون این قشر و ازجمله کارگران مازندران همواره در خط امام و رهبری بودند و حافظ و نگهبان نظام محسوب می شدند و قبل از پیروزی انقلاب در صف مبارزان بودند و در زمان جنگ تحمیلی نیز شهدای بسیاری تقدیم کردند و علیرغم تمامی مشکلات ، هرگز از ارزشهای انقلاب دست نکشیدندو قطعا این فداکاری ها ذخیره ای برای آخرتشان می شود و از نظر حضرت ولی عصر(عج) که این روزها مصادف با شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری و آغاز امامت ایشان است پنهان نخواهد ماند.

وی ادامه داد: ما هم وظیفه داریم از حق و حقوق کارگران دفاع کنیم و اگر کسی خواست تعرضی به حقوق این قشر عزیز داشته باشد با آنها مقابله می کنیم .

یوسف نژاد خاطرنشان کرد: طراحی سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی را امری ضروری می باشدو اجرای آن می تواند زمینه تدوین قوانین حمایتی مربوط به این کارگران را فراهم سازد و امیدواریم اگر نقص و اشکالی در این طرح وجود دارد هرچه زودتر شناسایی و مرتفع گردد .

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود روحیه همکاری و همدلی میان مدیران ، تشکلات صنفی و مجمع نمایندگان استان بیان داشت: وجود این روحیه در حل مشکلات جامعه کارگران استان ضروری است و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مواجهه با مشکلات صنفی شما در گام نخست تلاش میکنیم با رایزنی با مدیران دستگاهها ،  این مشکلات را حل کنیم و در گام بعد سعی میکنیم از طریق فرمولی به نام " قانون "  این مشکلات را حل کنیم یعنی از طریق فرایند تقنین ، مطالبات و انتظارات شما را تبدیل به قانون می کنیم .

 یوسف نژاد  با اشاره به طرح ادغام صندوقهای بیمه ای که این روزها در مجلس به جریان افتاد تصریح کرد: خوشبختانه کمیسیون تلفیق به این طرح رای نداده است و بحث های زیادی در این موضوع صورت گرفت و دو وزیر پیرامون این طرح به جلسه کمیسیون تلفیق آمدند ودر نهایت قرار شد صندوق تامین اجتماعی که متعلق به کارگران چند نسل است و در حقیقت یک صندوق بین نسلی است حفظ شود و منافع صندوق نیز به بخش کارگری برسد و خوشحالیم که این نظر کمیسیون مورد رضایت جامعه کارگری قرار گرفت .

عضو مجمع نمایندگان استان خطاب به نمایندگان مجامع کارگری حاضر در جلسه گفت: من قصد ندارم همه چیز را خوب جلوه دهم ، مشکلات کارگران ، دریافت های حداقلی ، تجاوز و تضییع حقوق کارگران توسط برخی کارفرمایان زیاد است و همه باید تلاش کنیم مسایل را به گونه ای حل کنیم که لطمه و آسیبی به تولید هم وارد نشود و در اصلاح قانون کار نیز هم جانب کارگر و هم جانب تولید را باید در نظر داشته باشیم تا در نهایت به قانونی برسیم که هم جانب کارگران و هم جانب تولید را داشته باشد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز