خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر اصفهان :

سومدیریت دولت قبل صدمات جبران ناپذیری برصنعت استان وارد نموده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۸۴

اگر جامعه کارگری همت نکنند ، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با صندوق های بازنشستگی دیگر ادغام می شود که تحقق این موضوع ، خیانتی بزرگ در حق جامعه کارگری انجام خواهد بود.

به گزارش ایلنا ،اصغربروشان در ششمین اردوی آموزشی و سیاحتی کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران که در اصفهان برگزارشد با معرفی استان اصفهان از این شهربعنوان شهر تاریخی قبل از اسلام نامبرد و افزود: گروهی معتقدند پیش از اسلام، به ویژه در دوران ساسانیان، این منطقه مرکز گرد آمدن سپاهیانی از مناطق جنوبی ایران یعنی، خوزستان، کرمان، فارس، سیستان و غیره به منظور حرکت به سمت محل نبرد بود و به همین دلیل آنجا را «اسپهان» می نامیدند، ولی بعدها با ورود اعراب به ایران، نام این منطقه از اسپهان به اصفهان تغییر یافت.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگراستان اصفهان از دریابیگی بعنوان یکی از اسطوره های جامعه ایران نامبرد که سالها خود را وفق جامعه کارگری کرده است و علیرغم همه مشکلات جسمی و مشکلات کاری استواری و ایستادگی را به جوانان آموخته است.

وی تصریح کرد: دریابیگی اقدامات ماندگار و ارزشمندی از خود بر جا گذاشته است و پیگیری های او در راستای احقاق حق کارگران در سطح کشور ستودنی است.

بروشان با تشریح عملکرد خانه کارگر اصفهان گفت:تا کنون بیش از 305 هزار کارگر و 200 هزار بازنشسته از خدمات خانه کارگر اصفهان بهره مند میشوند.

این فعال   جامعه   کارگری با اشاره به مشکلات کارگران و بازنشستگان استان اصفهان گفت:استان اصفهان بعنوان قطب بزرگ فولاد د رکشور تلقی میگردد وشرکت هایی ذوب آهن و پلی اکریل با مشکلات عدیده ایی روبرو هستند و کارگران پلی اکریل بیش از شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

دبیر اجرائی خانه کارگر اصفهان با اشاره به کثرت جمعیت کارگری استان تصریح کرد : بیش از 60 درصد جمعیت استان اصفهان را خانواده تامین اجتماعی تشکیل می دهد.

بروشان نرخ بیکاری در اصفهان را 2.7 درصد بیشتر از آمار متوسط کشور دانست و اظهار داشت : به دلیل سومدیریت و اشتباهات مدیران در دولت های نهم و دهم اصفهان این استان دارای چالش های فراوان و جبران ناپذیری شده است .

وی با اشاره به طرح بیمه سلامت که این روزها از سوی سیاسیون مطرح میشود و موجب آزرده خاطری جامعه کارگری و بازنشستگی گردیده است گفت: اگر نبود اعتراضات جامعه کارگری به رهبریت تشکیلات خانه کارگر ، اتفاقات بدی برای اموال و این صندوق بین النسلی بوجود می آمد.

این فعال جامعه کارگری تاکید کرد: اگر جامعه کارگری همت نکنند ، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با صندوق های بازنشستگی دیگر ادغام می شود که تحقق این موضوع ، خیانتی بزرگ در حق جامعه کارگری انجام خواهد بود.

بروشان با تاکید بر اینکه جامعه کارگری امنیت شغلی ندارند ، اظهار داشت : سازمان تامین اجتماعی کارفرمای بازنشستگان این سازمان محسوب می شود لذا موظف است حقوق این قشر را به درستی پرداخت کند.

وی ادامه داد : اگر بازنشستگان تامین اجتماعی با یکدیگر وحدت و همدلی نداشته باشند ، فاتحه تشکل های کارگری و حقوق بازنشستگان خوانده خواهد شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز