خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دیدار با هیات سریلانکایی؛

همکاری بخش خصوصی مازندران و سریلانکا افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۳۸۵

استاندار مازندران گفت: ضرورت دارد تا همکاری بازرگانی بین مازندران و سریلانکا افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار  شامگاه  سه شنبه شنبه  در دیدار با هیات سریلانکایی در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد  با اشاره به ظرفیت های مازندران در بخش های کشاورزی، دامی، گردشگری و .. اظهار داشت: سابقه روابط میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا به لحاظ دینی و روابطی دوستانه و مطلوب  بود و اکنون هم علاقمند به ادامه این روابط با کشور شما هستیم.
وی افزود: خوشبختانه مواضع سیاسی دو کشور در سطوح مختلف و مجامع بین المللی یکسان بوده که این امر می تواند در تقویت راوابط بین دو کشور موثر باشد.
استاندار مازندران، هدف از این سفرها را آشنایی دو  کشور و شناخت ظرفیت ها دانست و گفت:این همکاری و شناخت می تواند در تصمیم سازی ها بین دو کشور مفید باشد.
فلاح به دیدار اخیر رییس جمهورایران با رییس جمهور کشورسریلانکا اشاره کرد و با ابراز خرسندی از این موضوع ، افزود: هیچ مانعی برای برقراری روابط با کشور شما نداریم چرا که زمینه های همکاری بین مازندران و سریلانکا به خوبی فراهم است و لازمه آن هم آشنایی و شناخت بیشتر با این دو کشوراست.
وی با اشاره به  ظرفیت های مازندران در حوزه های مختلف بویژه کشاورزی ، گفت: زراعت، باغداری، پرورش آبزیان و مرغداری از جمله ظرفیت های مازندران در بخش کشاورزی است که 24 درصد از اشتغال را به خود اختصاص می دهد.
فلاح ادامه داد: بیش از 15 محصول استان در بخش کشاورزی رتبه اول را در کشور دارند و همچنین 10 درصد از گوشت مرغ کشور در استان مازندران تولید می شود.
وی با اشاره به ارتباط مازندران با کشورهای سی آی اس از گردشگری بعنوان زمینه توسعه اقتصاد عنوان کرد و گفت: مازندران به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی و نزدیک بودن به پایتخت سالانه پذیرای 30 میلیون گردشگر داخلی و 400 هزار گردشگر خارجی است .
فلاح با بیان اینکه درپسا برجام و لغو تحریم ها شرایط روابط خارجی را درکشور و استان مازندران به خوبی فراهم شد، گفت: همکاری بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین می طلبد تا زمینه این همکاری به خوبی فراهم شود.
استاندار مازندران با تاکید بر توسعه همکاری بازرگانی بین مازندران و سریلانکا،ادامه داد: آنچه که مورد توجه قرار می گیرد همکاری دوستانه بین سریلانکا و مازندران است که استان ما می تواند در زمینه های مختلف علمی، فناوری، تحقیقاتی و آموزشی و طرح مهارت آموزی همکاری لازم را با سریلانکا داشته باشد.

وی محصولات زراعی از قبیل غلات، ذرت و جو را از جمله نیازهای استان مازندران دانست و گفت: چنانچه این همکاری مستمر بوده و توافق ها به خوبی صورت گیرد میتوان نیازهای موجود را از کشور سریلانکا تامین کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز