خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگاه کشوری نحوه اجرای عملیاتی چهارمین برنامه استراتژیک ایدز :

با تشخیص به موقع ایدز این بیماری قابل کنترل است

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۷۱۱

بیماری ایدز یک بیماری عفونی است که با تشخیص به موقع به راحتی قابل کنترل است و فرد سالیان درازی می تواند به زندگی اش ادامه دهد و امروزه آموزش به اقشار مختلف از برنامه های مهم در راستای پیشگیری و کاهش این بیماری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، دبیر کارگاه کشوری نحوه اجرای عملیاتی چهارمین برنامه استراتژیک ایدز در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به پنهان بودن بسیاری از مبتلایان به  ایدز در کشور این شرایط  مناسب نیست این در حالی  است که با تشخیص به موقع بیماری ایدز و درمان موثر  ، این  بیماری  کنترل می شود  و بیمار  می تواند زندگی کاملا عادی و بدون خطری داشته باشد .

هنگامه نامداری تبار وجود نگرش های منفی و ترس از قضاوت های نابجا را آسیب مهم تلقی کرد و افزود:  افراد ناشناخته مبتلا به این ویروس مخازن آلودگی هستند که با توجه به ضعیف بودن سیستم بدنی شان بیماری  را انتقال می دهند.

وی با اشاره به تدوین چهار برنامه در راستای پیشگیری و  کنترل این بیماری  ادامه داد: تعامل 23 ارگان ، سازمان و وزارتخانه در اجرای برنامه چهارم از مهمترین شاخصه های آن است که با دقت فراوانی نوشته شد و شرح وظایف همه دستگاه  ها مشخص شد تا در نهایت سلامت افراد و جامعه تضمین شود.
 
دبیر نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک ایدز وجاهت قانونی برای اجرای برنامه را ویژگی مهم آن اعلام کرد و گفت: 7 سازمان، ارگان و وزارتخانه موظف شدند  برای نظارت بر اجرای برنامه ها کمیته ای تشکیل دهند و تعیین استانداردهای خدمت، پایش و ارزیابی اصولی بر سازمان، بازبینی برنامه در هر سال ، تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برنامه در سطح استان از وظایف این کمیته می باشد و نمایندگانی از وزارت بهداشت و دانشگاه ها در استان ، وزارت کشور و استانداری ، سازمان بهزیستی ، آموزش و پرورش ، شورای مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از اعضای اصلی این تیم در سطح استانی و کشوری هستند.
 
هنگامه نامداری تبار با بیان اینکه  کمیته اس آی پی (سیپ) در سطح استان ها نیز تشکیل می شود  افزود: در پنجمین کارگاه آموزشی اعضای کمیته سیپ از استان های گیلان ، مازندران ، گلستان ، سمنان و قم در کنار هم قرار گرفتند تا در قالب کارگروهی و  کارشناسی بر نحوه هر چه بهتر اجرای برنامه  تبادل نظر کنند.
 
وی ادامه داد: بیماری ایدز یک بیماری عفونی است که با تشخیص به موقع به راحتی قابل کنترل است و فرد سالیان درازی می تواند به زندگی اش ادامه دهد و امروزه آموزش به اقشار مختلف از برنامه های مهم در راستای پیشگیری و کاهش این بیماری است.
 
دبیر کمیته کشوری اس آی پی آشنایی و تسط دقیق با جزئیات برنامه ، همدلی و همکاری نهادهای مرتبط را از اهداف مهم این کارگاه برشمرد که اجرای هرچه بهتر چهارمین برنامه استراتژیک ایدز در کشور  به هماهنگی منسجم  بین سازمانی نیاز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز