خبرگزاری کار ایران

ربیع فلاح جلودار در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مازندران:

ایجاد اشتغال و تولید علم محوری میطلبد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۷۴۵

کارآفرینان ما باید محصولاتی که قابل رقابت در بازار جهانی باشد تولید کنند چرا که تولیدات منطبق با دانش روز در گذر زمان و یا تغییر دولت‌ها از رونق نیفتاده و همواره جایگاه خود را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مازندران و تجلیل از هشت کارآفرین برتر استان که در سالن اجتماعات مدیریت و برنامه ریزی برگزارشد، اظهار داشت: کارآفرینان جهادگرانی هستند که با توجه به همه مشکلات قدم در راهی گذاشتند که خطر پذیری زیادی دارد.
وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان هم افزایی و پیگیری امور مرتبط در بین دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت وضرورت دارد تا دستگاه هایی اجرایی در جهت حمایت به کارآفرینان تلاش کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه در جهت ایجاد اشتغال و تولید، علم محوری از ملزومات تحقق این امر به شمار می آید به استفاده بهینه از تمام ظرفیت های استان در جهت تولید و اشتغال تاکید کرد.
وی نوآوری را یکی از مولفه های مهم در کارآفرینی عنوان کردو گفت: ضرورت دارد تا در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات موضوع مهم فناوری و نوآوری  در فعالیت های جاری قرار گیرد.
فلاح با بیان اینکه کشاورزان و تولید کنندگان ما باید با اقداماتی که ریشه در علم و فناوری روز دارد خسارت ناشی از بحران‌ها را در عرصه تولید و کشاورزی کاهش دهند ، افزود: با توجه به شرایط جوی استان مازندران  لازم است تا کشاورزان در حوزه باغداری از گیاهان پایه ای که در مقابل سرما و گرمای زیاد مقاومت دارند استفاده کنند.
وی، بر لزوم بهره گیری از دانش نوین در عرصه‌های مختلف تولیدی تاکید کرد و گفت: کارآفرینان ما باید محصولاتی که قابل رقابت در بازار جهانی باشد تولید کنند چرا که تولیدات منطبق با دانش روز در گذر زمان و یا تغییر دولت‌ها از رونق نیفتاده و همواره جایگاه خود را دارد.
استاندار مازندران ادامه داد: برای رفع موانع تولید در استان سال گذشته این ستاد حدود 650 مصوبه داشت و امسال هم به جد پیگیر مشکلات و موانع واحدهای تولیدی است و اکنون بیش از 850 واحد تولیدی استان از بسته حمایت از تولید استفاده کردند.
وی ، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حامی تولید کنندگان و کارآفرینان است، گفت: تمامی اقدامات دولت برای رفع موانع تولید بوده که شامل کاهش بهره بانکی از 36درصد به 18 درصد و ارائه بسته‌های رونق تولید به استان‌ها بوده است.
استاندار مازندران ، با شاره به اینکه برجام نقطه عطفی در کشور بوده و پس از آن شاهد اتفاقات خوبی در کشور بودیم، گفت: سیاست دولت در حمایت از کارآفرینان است زیرا آن‌ها افرادی پیشگام در اقتصاد و جهادگرانی هستند که ریسک‌های فراوان را پست سر می‌گذارند.
فلاح اشتغال را یکی از چالش های مهم در جامعه عنوان کرد و آی تی و آی تی سی را از ظرفیت های مهم در ایجاد اشتغال دانست  و ادامه داد: 18 شرکت بزرگ کشور در استان و در قالب تفاهم نامه ای چهار جانبه در حوزه اشتغال پایدار در استان ورود پیدا کردند تا جوانان تحصیلکرده جویای کار استان در این بخش فعال شوند.
استاندار مازندران، تقویت فنی و حرفه‌ای را یکی از اقدامات مهم در ایجاد اشتغال‌ در استان نام برد  و ازآموزش بیش از 70هزار نفر از جامعه هدف در حوزه فنی و حرفه‌ای خبرداد.
فلاح با اعلام اینکه سه هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در استان داریم، افزود: به برخی از واحدهای تولیدی اقدامات حمایتی در قالب بسته رونق تولید ارائه‌ شده است.
وی، افزود: 244 واحد تولیدی استان را بهبود بخشیدیم و البته برخی واحدها هم از حیث انتفاع خارج شدند زیرا سوددهی نداشتند و قابلیت سرمایه‌گذاری ندارند.
فلاح از دریا به عنوان ظرفیت مهم در تولید اشتغال و کسب و کار نام برد و گفت: غیراز استفاده تجاری از دریا، می‌توان در بخش‌های تفریحی – توریستی و پرورش ماهی در قفس از این ظرفیت طبیعی استان در مسیر اقتصادی بهره گیری کرد.
استاندار مازندران، افزود: امسال پنج هزار تن در قالب پرورش ماهی در قفس اقدامات اساسی در استان انجام شد بنابراین لازم است تا همه فعالیت‌های ما باید در مسیر دانش‌بنیان باشد تا مراکز رشد هم در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.
فلاح عنوان کرد: نخستین مرکز فناوری و نوآوری مازندران که دومین مرکز در کشور محسوب می‌شود به‌صورت غیررسمی در مازندران افتتاح شد که اعتبارات و امکانات ویژه‌ای را در اختیار محققان، کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه قرار می‌دهد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز