خبرگزاری کار ایران

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان آیت ا...روحانی(ره) بابل خبرداد:

درمان جدید سکته حاد مغزی در بیمارستان روحانی بابل

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۳۵

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان آیت ا...روحانی(ره) بابل از روش های درمانی جدید سکته حاد مغزی در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا ،به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت ا...روحانی(ره) بابل ، دکتر سید محمد مسعود حجتی متخصص مغز و اعصاب این مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از روش های درمانی جدید سکته حاد مغزی در این مرکز خبر داد.
دکتر حجتی گفت : به صدمات مغزی که به صورت ناگهانی بعلت انسداد و یا پاره شدن رگهای مغز ایجاد می شوند سکته مغزی می گویند.
رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان آیت ا...روحانی ادامه داد : فلج شدن ناگهانی یک دست و یا یک پا و یا هر دو ، منحرف شدن ناگهانی صورت ، ایجاد اختلال در صحبت کردن وادای کلمات ، اختلال تعادل ناگهانی و بعضی اوقات سرگیجه  و اختلال ناگهانی دید به خصوص یک چشم از علائم سکته حاد مغزی می باشند.
وی بیان کرد : سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ و میر در دنیا بوده است که در کشورهای پیشرفته با برنامه ریزی و همکاری سیستم های بهداشتی ، درمانی و مردم به پنجمین علت تنزل یافته است ولی متأسفانه در ایران و کشورهای جهان سوم در رده  دوم علل مرگ و میر قرار گرفته است.
این متخصص اصلاح روش زندگی ، کنترل استرس ، غذای سالم ، خواب کافی و نرمش منظم را از روشهای مهم و موثر در پیشگیری از سکته مغزی بر شمرد و گفت : کنترل فشار خون ، کنترل دیابت ، کنترل چربی خون ، کنترل چاقی، عدم استعمال سیگار و قلیان ، عدم مصرف الکل می تواند از بروز سکته مغزی جلو گیری کند.
دکتر حجتی در ادامه افزود : سکته مغزی درتمام دنیا شایع است بطوری که سالانه 15 میلیون نفر در دنیا دچار سکته مغزی می شوند .
وی گفت: در ایران سالانه 100 هزار نفر دچار سکته مغزی می شوند بطوری که درهر5 دقیقه یک نفر سکته مغزی می کند و 70٪ این بیماران از کار افتاده می شوند .
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به این که سکته مغزی در مواردی قابل درمان است گفت : در هنگام وقوع سکته مغزی زمان را نباید از دست داد و سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید.
دکتر حجتی خاطر نشان کرد : زمان طلایی درمان سکته مغزی با روش درمانی جدید RTPA  سه ساعت بعد از شروع علائم است که بهبودی چشم گیر و قابل ملاحظه ای را در 39-36% بیماران به همراه خواهد داشت که لازمه شروع درمان، مراجعه سریع و کمتر از 3 ساعت به بیمارستان و انجام اقدامات لازم در بیمارستان می باشد. .
وی با اشاره اینکه بیمارستان آیت ا...روحانی(ره) بابل جزء بیمارستان های کد 724 است، ادامه داد: بستری شدن دربیمارستان دارای واحد مراقبت ویژه سکته حاد مغزی (بیمارستان کد 724) شانس بهبودی را 14 درصد افزایش می دهد.
این مسئول اضافه کرد : تنها 65 بیمارستان در کل کشور و 2 بیمارستان در استان مازندران بعنوان بیمارستان کد 724 انتخاب شده اند.
رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان آیت ا...روحانی ادامه داد : برنامه 724 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور جهت آغاز استفاده از RTPA  در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجرا می باشد که مراکزی هستند که به صورت 24 ساعته خدمات لازم جهت بیماران سکته حاد مغزی را ارائه می نمایند.
دکتر حجتی در ادامه افزود با همت آقای دکتر ربیعی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر صادقی رئیس بیمارستان آیت ا... روحانی، بخش مراقبتهای ویژه بیماران سکته حاد مغزی  (SCU ) در بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی تأسیس گردید و در حال حاضر آماده خدمت رسانی به بیماران می باشد.  
وی در پایان خاطر نشان کرد علائم سکته مغزی را جدی بگیرید و با مشاهده کج شدن صورت ، اختلال در تکلم و لمس شدن بدن سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید و یادتان باشد که  از دست دادن زمان به معنی از دست دادن عملکرد مغز است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز