خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل غله منطقه ۲ کشور:

گندم مصرفی مازندران تا هشت ماه آتی ذخیره سازی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۲۸۹

مدیر عامل غله منطقه 2 کشور ، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده گندم مصرفی مازندران تا هشت ماه آینده ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید محمد جعفری در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: تامین و تولید گندم استان از جمله مباحث مهمی است که بصورت جدی در استان پیگیری می شود.
وی افزود: شرکت خدمات بازرگانی مازندران خرید تضمینی محصولات کشاورزی نظیر گندم، برنج  و دانه های روغنی را دستورکارخود قرار داده است که درحال حاضربواسطه تغییرالگوی کشت در استان خرید برنج انجام نمی گیرد.
مدیرعامل غله منطقه 2 کشور، با بیان اینکه خرید گندم به عنوان یک محصول استرانژیک در اولویت فعالیت های این شرکت قرار دارد، گفت: سالجاری با خرید 11 و نیم میلیون تن گندم برای دومین بارپس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور خودکفا شدیم.
 وی با اعلام اینکه تاکنون 115 هزار تن  گندم در استان خریداری شده است ، افزود:مازندران به عنوان نخستین استان پول گندم  را کامل به حساب کشاورزان واریز کرده و آن بخش از جوانه زده بود با کمک جهاد کشاورزی  و تامین یارانه پرداخت شد.
جعفری به خرید دانه های روغنی اشاره کرد ، ادامه داد: و امسال هم عمکرد خوبی در ابن  سالجاری خرید دانه های کشاورزی پول آن به روز پرداخت شده که این امر سبب شد تا سطح کشت دانه کلزا در استان سه برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه امسال  13 هزار 500  هکتار سطح زیر کشت دانه های روغنی بوده است گفت که پیش بینی می شود ازرقم چهار هزار تن کلزایی که در سال گذشته خریداری شده است این میزان به بیش از 15 هزار تن در سال 95 افزایش یابد.
جعفری بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات نان و ارتقا ء کیفیت نان را از جمله اهداف مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: گاهی شیطنت های در کیفیت نان دیده می شود تا فضا را برای واردات گندم به کشور آماده کنند اما تلاش می شود تا با همین گندم داخلی آرد مناسب را در اختیار خبازان قرار دهیم.
وی ادامه داد: از خرداد ماه سالجاری ثبت واردات در کشور ممنوع شده است و عملا وارداتی در این بخش نداشتیم و نکته قابل توجه این است که ما مجوزگرفتیم تا 3 میلیون تن گندم در بورس واگذار شود.
جعفری به وجود 19 کارخانه ارد در استان مازندران اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 200 نانوایی با به میزان مصرفی  350 هزار تن آرد نان مردم مازندران را تامین می کنند.
 مدیرعامل غله منطقه 2 کشور ، با اشاره به قطعی گاز مازندران و در پی آن قطعی گاز نانوایی ها  از تجهیز سیلندرهای گاز 50 کیلویی در نانوایی ها در شرایط بحرانی خبر داد.
وی ادامه داد: با تدابیری که اتخاذ شد تمامی نانوایی های استان تا پایان سال به سوخت دو گانه مجهز می شوند که در حال حاضر بیش از 3 هزار نانوایی استان به سیستم دو گانه سوزمجهز شدند.
جعفری ارتقای کیفیت نان را از جمله مهمترین اهداف شرکت غله عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هدر رفت نان از 30 درصد به درصد کاهش یافته است که برای رسیدن به نقطه مطلوب می طلبد تا صرفه جویی در این زمینه به خوبی فرهنگ سازی شود.
وی از دخیره سازی بیش از هشت ماه مصرفی گندم مازندران در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ما حلقه آخر تولید هستیم چنانچه به خوبی مدیریت شود در ساختار تولید تاثیر گذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز