خبرگزاری کار ایران

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران خبرداد:

بیش از 50 پایگاه سلامت اجتماعی و همیاران در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۲۴

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران از وجود 29 پایگاه سلامت اجتماعی و 28 پایگاه همیاران سلامت در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، معاون  امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران  شب گذشته  در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی ، فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی اظهار کرد: بهزیستی یک نهاد تخصصی ، حمایتی و اجتماعی است که به عنوان بزرگترین دستگاه دولتی در حوزه اجتماعی فعالیت می کند.
رحمانی با بیان اینکه این سازمان در دو حوزه  آسیب های اجتماعی و پیش گیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کند افزود: آسیب های اجتماعی یک شبه ایجاد نشدند که در یک شب حل شوند البته امروز نگاه ما در راستای اجتماعی کردن و حل آسیب های اجتماعی با محوریت مشارکت مردم است.
وی ادامه داد: از نهادهای غیردولتی ، سازمان های مردم نهاد و از ظرفیت های محله و مردم می توان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران گفت: برنامه ارتقای سرمایه اجتماعی مانند آموزش مهارتهای اجتماعی، حقوق شهروندی، توسعه محلی از طرح های دفتر پیش گیری از آسیب های اجتماعی است که به دنبال افزایش مشارکت اجتماعی، سبک زندگی خانوادگی سالم ، استفاده از معتمدین محل و استقرار پایگاه های سلامت روان و یا سلامت اجتماعی می باشد.
رحمانی از وجود 29 پایگاه سلامت اجتماعی و 28 پایگاه همیاران سلامت در مازندران خبر داد و اضافه کرد: بهشهر جزو شهرهای اولیه است که کانکس برای پایگاه سلامت در بهزیستی و پارک مجاهدین مستقر شد تا به ارائه ی خدماتی مانند مشاوره رایگان، خدمات مددکاری رایگان و ... بپردازد.
وی اجتماعی کردن افراد را در کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی تاثیرگذار برشمرد و ادامه داد:  آحاد جامعه هدف  پیش گیری از آسیب های اجتماعی است و با استفاده از ظرفیت ها و مولفه های محلات و کارتیمی هوشمندانه می توان سطح مشارکت را افزایش داد.
 
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران به ضریب نفوذ بالای اینترنت در این استان اشاره کرد و گفت: با ارتقای سطح آگاهی مردم و استفاده درست از فرصت های فضای مجازی و سیاست گذاری های درست می توان جوانان را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه کرد؛ همواره پیش گیری کم هزینه تر ، ارزان تر و اثربخش تر از درمان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز