خبرگزاری کار ایران

رییس اداره بهزیستی بهشهرمطرح کرد؛

بیکاری علت پنجم طلاق در شهرستان بهشهراست /اعتیاد اولین دلیل طلاق

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۲۸

رییس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر گفت: با توجه به تصور همگان مبنی بر اینکه بیکاری عامل اصلی و مهم طلاق است اما آمار ها نشان می دهد بیکاری علت پنجم در شهرستان بهشهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، رییس اداره بهزیستی بهشهر در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی ، فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی اظهار کرد: برگزاری 3 کارگاه آموزشی مهارت های دانشجویی در سطح دانشگاه های پیام نور در شهرستان ، 5 کارگاه آموزشی خانواده برای گروه هدف سازمان بهزیستی ، ارائه کلاس های آموزشی ، کارگاه مهارت های زندگی و پیش از ازدواج بخشی از فعالیت های اداره بهزیستی بهشهر است.
باباجانی حمایت های ویژه از گروه همیاران را خواستار شد و افزود: پایگاه سلامت شهرستان بهشهر در حوزه پیش گیری ، مهارت های زندگی ، غربالگری ژنتیک و .. به مردم این شهرستان خدمات  ارائه می دهد.
 وی ادامه داد: اموزش مباحث پیش ازطلاق به 300 زوجین متقاضی طلاق از طریق مراکز مشاوره  ، آموزش موردنیاز پس از طلاق به 185 زوجین توسط کلینیک های مددکاری تحت پوشش ، ارائه خدمات مددکاری به 80 نفر جهت ارتباط با خانواده و ارائه مشاوره مستمر به مددجویان بخشی از عملکرد بهزیستی بهشهر در حوزه کنترل و کاهش امار طلاق است.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر از 530 پرونده ارجاعی از دادگاه خانواده خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی ، ارائه مشاوره ازدواج از طریق کلینیک های تحت پوشش به 214 نفر ، همایش زندگی موفق در پارک شهر ، کارگاه مهارت های زناشویی برای 350 نفر ، ارائه  مشاوره مستمر به 110 فرد معتاد در کمپ ها بخشی از فعالیت های دیگر بهزیستی  است.
باباجانی نبود مکان را یکی از دغدغه های جدی نیروهای پایگاه سلامت و همیاران برشمرد و خواستار حمایت های ویژه از انان شد.
وی به آمار طلاق در 9 ماه 1395  اشاره کرد و ادامه داد: 530 فقره پرونده  از دادگاه خانواده به اداره  بهزیستی ارجاع  شد که 245 مورد طلاق توافقی و 285 مورد با سایر موارد  مانند مهریه، طلاق زوجه ، تمکین و نفقه از یکدیگر جدا شند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر تعداد افراد مراجعه کننده از لحاظ جنسی را 63 زوج ، 222 زوجه و 243 زوجین اعلام کرد.
باباجانی در خصوص مدت زمان زندگی مشترک این 530 پرونده ارجاع شده گفت: 130 مورد در دوران عقد ، 11 مورد کمتر از یکسال و 163 مورد بیش از ده سال زندگی مشترک داشتند.
وی  علت درخواست طلاق را به ترتیب به صورت اعتیاد 82 نفر ، عدم پرداخت نفقه 62 نفر، تنفر و عدم علاقه 51 نفر ، عدم مسئولیت پذیری 41  و بیکاری 35 نفر اعلام کرد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر گفت: با توجه به تصور همگان  مبنی بر اینکه بیکاری عامل اصلی و مهم طلاق است اما آمار ها نشان می دهد  بیکاری علت پنجم طلاق  در شهرستان بهشهر است.
 
باباجانی تصریح کرد: از 530 پرونده ارجاعی ازدادگاه خانواده  390 نفر شاغل و 139 نفر بیکار و میزان تحصیلات بیشتر افراد دیپلم و در رده سنی 20 تا 24 سال بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز