خبرگزاری کار ایران

فردا در بابلسربرگزار می شود

کنگره معماری و شهرسازی ایران با محوریت مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۷۴

رییس کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران از ارسال 80 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبرداد .

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود : منظر فرهنگی و شهری تاریخی ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی ، باستان شناسی ، معماری و شهرسازی ، میراث معماری و شهرسازی مدرن ، میراث آب و کشاورزی ، میراث فرهنگی ناملموس ، راه های فرهنگی و عناصر وابسته ، حوزه های فرهنگی - طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی را از محورهای مقالات ارسالی به این کنگره است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران دلاور بزرگ نیا با اشاره به اینکه 14 عضو هیات علمی دانشگاهها ، سازمان های نظام مهندسی و راه و شهرسازی داوری این مقالات را برعهده دارند ، ادامه داد : 18 مقاله به صورت سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنگره ارائه می شود .

وی برگزاری کارگاه مداخله دربافت های تاریخی، باستان شناسی و معماری دوران اسلامی، نورپردازی در بناهای تاریخی و پنل تخصصی قلعه های تاریخی مازندران را از برنامه های جنبی این کنگره اعلام کرد .

دبیر اجرایی کنگره معماری و شهرسازی مازندران گفت : گواهینامه معتبر از سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شرکت کنندگان اعطاء می شود.

بزرگ نیا اظهار داشت : یک مقاله در هر محور به انتخاب داوران به عنوان مقاله برتر به همایش کشوری معماری و شهرسازی ارسال می شود .

وی اظهار داشت :بهره برداری از الگوها و آموزه های صحیح گذشتگان و چگونگی برخورد آنها با مواریث فرهنگی و طبیعی می تواند راهگشای برخی مسایل کنونی از جمله آلودگی، توسعه ناپایدار و طرح های نسنجیده باشد.

استانداری، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و دانشگاه مازندران به همراه کانون مهندسین ساری، شهرداری های بابلسر، نور، ساری، بابل، آمل و رامسر برگزار کننده کنگره معماری و شهرسازی مازندران هستند .

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی مازندران با هدف ارتقای حفاظت از میراث فرهنگی به‌ صورت مداوم و پایدار در دو روز در دانشگاه هنر مازندران در بابلسر برگزار می شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز