خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهراعلام کرد:

اجرای بیش از 800 عملیات آتش نشانی در سال جاری/خیرین به سازمان آتش نشانی کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۶۶

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهر گفت :این شهرستان در بخش تجهیزات آتش نشانی نواقص و کمبودهایی داشت که اعلام شد و اقداماتی نیز صورت گرفت اما تجهیزات ما جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهر شب گذشته در نشست با خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه این شهرستان اظهار کرد: جامعه آتش نشانان کشور سالانه چند شهید را تقدیم این مرزو بوم می کرد و شهدای پلاسکو با مظلومیت و در عین ایثار و از خودگذشتگی به شهادت رسیدند.
حسین سراجی گفت: حادثه ساختمان پلاسکو نشان داد که باید ایمنی را جدی بگیریم و حوادث با بحران های جدید همواره شهروندان را تهدید می کند.
وی ادامه داد:  آتش نشانی فقط خاموش کردن آتش نیست بلکه در حوزه پیش گیری، آموزش و عملیات فعالیت های چشم گیری انجام می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهر با بیان اینکه شهر ایمن محقق نمی شود مگر با مشارکت همه شهروندان و تلاش مسئولین افزود: عمده حوادثی که خسارت سنگین به بار می آورد از عدم تشخیص به موقع است و با توجه به شرایط جامعه امروزی و ساخت ساختمان های چند طبقه ، گسترش حریق راحت تر و اجرای عملیات اطفا سخت تر می شود.
حسین سراجی تصریح کرد: بهشهر در بخش تجهیزات آتش نشانی نواقص و کمبودهایی داشت که  اعلام شد و اقداماتی نیز صورت گرفت اما تجهیزات ما جوابگو نیست و ما همچنان دغدغه داریم چراکه ساخت ساختمان در بهشهر به 9 طبقه رسید اما بالابر  و تشک نجات نداریم و خرید یک دستگاه بالابر 32 متری استاندارد حدود 4 میلیارد تومان است که از عهده سازمان بر نمی آید و همت و کمک خیرین ومسئولان نیاز است.
وی بر ضرورت احداث یک ایستگاه آتش نشانی برای تسریع در عملیات در ضلع غربی شهر ، خیابان هنر و 17 شهریور تاکید کرد و ادامه داد: موقعیت یابی ایستگاه آتش نشانی استانداردهایی دارد که بایست به آنها توجه شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بهشهر از خرید یک دستگاه خودرو آتش نشانی خبر داد که در طی چند روز آینده پلاک گذاری و به ناوگان افزوده می شود.
حسین سراجی گفت: نظارت بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری، نصب جعبه اف در ساختمان های چند طبقه گوشه ای از فعالیت های سازمان در حوزه پیشگیری است و آموزش به 32 هزار شهروند و نظارت بر مکان های عمومی اعم از ادارات، مدارس و بازدیدهای موردی از مجتمع های تجاری بخشی از فعالیت های حوزه آموزش بود .
وی تعداد نیروهای آتش نشانی این شهر را 45 نفر اعلام کرد و ادامه داد: سازمان آتش نشانی در این شهر 1 خودروی امدادی و 7 خودروی اطفایی دارد و از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از 800 عملیات اجرا شد و به طور متوسط در هر ماه حدود 50 خودرو برای اجرای عملیات اعزام می شوند.
این مسئول آتش نشان از آموزش گروه 4 نفره غواصی و خرید تجهیزات این گروه و گروه امداد در ارتفاع خبر داد و افزود: در سال جاری در عملیات اطفایی آتش سوزی در مزرعه ومنزل مسکونی بیشترین عملیات و نجات از آسانسور بیشترین امار عملیات امدادی است.
حسین سراجی گفت: با توجه به اینکه  تجهیزات  و امکانات کافی نیست و خرید این تجهیزات باتوجه به قیمت بالا از عهده سازمان خارج است؛ مسئولیت و خیرین بایست به سازمان آتش نشانی کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز