خبرگزاری کار ایران

مرگ 22 نفر در مسمومیت با گاز در ده ماه

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۰۴۳

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در ده ماهه امسال 22 نفر در مازندران بر اثر مسمومسیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی 5 نفر بود،17 مورد افزایش یافته‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی‌قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی تصریح کرد :از کل فوت شدگان  ناشی از مسمومیت با گاز در ده ماهه امسال 15 مرد و ما بقی زن میباشد .

نوشهر بیشترین شهر

بر اساس این گزارش  بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان های نوشهر با 8 ، رامسر با 4 ، فریدونکنار و آمل هر کدام با 3 مورد ، ساری و چالوس هر کدام با 2 مورد  ثبت‌ شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان افزود : با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما ، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا ، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز  مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

وی بیان کرد: استفاده از آبگرمکن یا بخاری های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

وی سردرد و سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک ها را از علایم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن برشمرد و شدت این علائم در بیماران قلبی بیشتر است.

مدیرکل پزشکی قانونی  استان توجه به توصیه های همچون روشن نکردن آتش در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد ، روشن نگه نداشتن اتومبیل در فضای بسته گاراژ، استفاده از کلاهک مناسب برای دودکش ها ، نصب صحیح لوله بخاری و آبگرمگن در کاسته شدن تلفات ناشی از گاز گرفتگی موثر دانست.

 عباسی تاکید کرد: شهروندان علاوه بر نصب تهویه مناسب برای آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله های اجاق گاز در آشپزخانه به منظور گرم نگه داشتن محیط داخل خانه خودداری نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز