خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تاکید کرد:

ضرورت مشارکت خیرین در پروژه های فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۶۱۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ، گفت: ضرورت دارد تا خیرین در پروژه های فرهنگی مشارکت داشته و در این امر اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آرزو ولیپور دربازدید ازسیزدهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب امری ضروری در جامعه تلقی می شود.

وی افزود: چنانچه نمایشگاه هایی با کتاب های متنوع برگزار شود افراد به راحتی به منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ، چگونگی توزیع بن کتاب را امری ضروری دانست و تاکید کرد : عدالت مطالعاتی در جامعه امری ضروری است.

وی ، افزود: با توجه به  درپیش بودن عید نوروز اقتصاد خانواده ها برای خرید کتاب خیلی مناسب نیست بنابراین فضای خرید مردم برای کتاب خیلی مناسب نیست.

ولیپور به توزیع 550 میلیون تومان بن در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بهتر است تا بن کتاب میان دانشجویان، دانش آموزان و فرهنگ دوستان توزیع شود.

وی با اشاره به وجود غرفه ای خارجی در نمایشگاه ، تصریح کرد: حضور مترجم در غرفه های خارجی امری الزامی است تا کتاب های این نوع غرفه ها به مردم معرفی شوند.

ولیپور ادامه داد: برای کشوری جمهوری اسامی ایران که از پیشینه فرهنگی برخوردار است باید کاری کنیم که کشور ما به یک پیشینه فرهنگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مرکزمازندران یک فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه ندارد، گفت: باید فضای مناسب و دائمی برای برگزاری نمایشگاه پیش بینی شود.

ولیپور به  45 پروژه نیمه تمام کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: از این میزان، 5 پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

وی با اعلام اینکه 6 پروزه کتابخانه های عمومی مازندران با کمک بنیاد خیریه قلم چی به اتمام رسیده است، گفت: ضرورت دارد تا خیرین در رخدادهای فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه ها مشارکت جدی داشته باشند.

ولیپور خیرین را  فجر آفرینان واقعی در جامعه نامید و گفت: حضور و مشارکت در رخدادهای فرهنگی در جامعه امروز نوعی فجر افرینی است.

وی با بیان اینکه ساری با قدمت  فرهنگی چند هزار ساله هنوز از یک کتابخانه مرکزی مناسب  بی بهره است ، گفت: کتابخانه مرکزی مرکز استان به دلیل کمبود اعتبارهمچنان نیمه کاره رها شده است وبرای اتمام این پروژه  حدود 6 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد .

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ، افزود: باتوجه به پیشرفت 50 درصدی این پروژه  چنانچه خیری بخواهد برای تکمیل آن ورود پیدا کرده و این پروژه را به سرانجام برساند کتابخانه به نام همان خیر نامگذاری می شود.

به گزارش ایلنا سیزدهمین نمایشگاه کتاب از تاریخ 16 تا 21 بهمن ماه به مدت 6 روز در مجتمع فرهنگی نیاوران ساری واقع در جاده ساری – قائمشهر از ساعت 13 تا20  عصر برای بازدید علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دایر است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز