خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اصرار بر تفرقه خیانت به انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۱۴۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز هرکس بر تفرقه اصرار دارد خیانت به انقلاب است، امروز همه ما زیر چتر یک رهبری، دولت و مجلس هستیم.

به گزارش ایلنا، سید رضا صالحی امیری  در جمع راهپیمایی کنندگان مردم مرکز مازندران در محل مصلی امام خمینی (ره) ساری، اظهار داشت:   مازندران و ساری در قلب ما جای دارد زیرا در آستانه انتخابات سال 92 ، موج خروشان جوانان این شهر حرکت عظیمی به وجود آمد که  پیروزی انتخابات دولت تدبیر و امید به همراه داشت.
وی افزود: حضور پرشکوه مردم امروز پیام های  زیادی برای دنیا دارد ،امروز دوران تهدید و تحریم و تحقیر به سر آمده است .
  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز با اقتدار و صدای بلند  با دنیا صحبت می کنیم و همه این اقتدار را  مرهون امام راحل هستیم ، امروزبه دنبال  تداوم شرایطی هستیم که امام عظمی الشان  برای ما به ارمغان آورده است .
صالحی امیری با طرح این پرسش که  اینکه امام ما چه شاخص هایی داشته که انقلاب توانست به اینجا برسد؟ افزود:  امام با تصرف قلوب مردم به این جا رسیده  بر اساس معنویت، اخلاق و معرفت .
وی با بیان اینکه انقلاب ما اولین انقلابی است که امام به جای توجه به نیروی حزبی و سیا سی سرمایه خود را مردم قرار داد و  گفت: اولین انقلابی است که  مردم به جای گلوله ، گل دادند  ، انقلاب ایران ،اولین انقلابی است که  توانسته است با توجه و تمرکز به روی مبانی معرفتی و اخلاقی توجه جهانیان را جلب  کند و  در قلب اروپا هدایت شود.
وزیر فرهنگ وارشاد  اسلامی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران  توانست قریب به 99درصد  را با خود همراه کند ادامه داد: اولین انقلاب فرهنگی جهان انقلاب سلامی ایران است اما بقیه انقلابهای جهان انقلابهایی سیاسی و اقتصادی است،  انقلاب ما،  اولین انقلابی است که حداقل خونریزی و کشتار را داشته است و بقیه انقلاب ها  در قالب کودتا  و همراه با جنگ و خونریزی بوده است.
وی، با اشاره به اینکه در عراق، لیبی و مصر همه اقدامات کودتا بوده ولی نامش را انقلاب گذاشتند،  گفت: سابقه رشادت ها و ایثارگری ها  مازندرانی ها در دوران انقلاب  قابل احترام است ، ما در برابر خانواده های شهداء این استان تکریم و تعظیم می کنیم ؛ شهداء چشم و چراغ انقلاب هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تصریح کرد: امروز انقلاب ما پس از 38 سال ایستادگی و  پس از این زمان  همگان به شعارهای اولیه انقلاب  وفادار هستند می کند ، انقلاب ما،  انقلابی است که رهبری تداوم دهنده تام و تمام  آن است و اولین انقلابی است که نهال خیزش های مردمی در آن آغاز شد و اولین انقلابی است که مراسم تشییع معمار کبیر آن جمعیت باشکوه تری از زمان استقبالش داشت  ، انقلابی بود که در آن شیعیان  هویت جدیدی پیدا کردند. 
صالحی امیری، افزود:  انقلاب ایران، اولین انقلابی است که مردم آن را به ثمر رساندند  اگر چه  یک عده  می خواستند با  حرکت های چریکی به دنبال براندازی رژیم  باشند ولی  رهبری امام راحل  با سیل خروشان مردم  طاغوت را به زباله دان تاریخ انداخت وانقلاب ما ،  تنها انقلابی است که قریب به 40 سال به تداوم راه 2 2 بهمن اصرار دارد .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با طرح این پرسش که  چرا انقلاب ماندگار شده است، ادامه داد: یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران،  استقامت رهبری فرهیخته و فرزانه است،  ایشان با تداوم راه انقلاب و مقاومت دربرابر زیاده خواهی غرب، راه انقلاب  را با صلابت و شجاعت استحکام بخشید .
صالحی امیری، ادامه داد: وفاداری مردم دین مدار که سرمایه نظام ، دولت و  انقلاب هستند سبب ماندگاری انقلاب شده ، لذا ما باید قدر مردم را بدانیم برای همین به همه مردم و مدیران استان می گوییم  که هیچ شانی جز خدمت به مردم نداریم .
وی در ادامه با اشاره به اینکه تداوم حیات انقلاب به تداوم حضور مردم در صحنه است، ادامه داد:  خون پاک شهیدان انقلاب ، یکی دیگر از دلایل ماندگاری انقلاب است و  امروز  درخت انقلاب امروز با خون شهیدان  تنومند شده است  و انقلاب مرهون خون شهیدان و ایثارگری های جانبازان است و تا انقلاب است خون شهیدان در جریان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجسام و حضور مردم را چسب تداوم انقلاب  عنوان کرد و گفت:  امروز در ایران از  مدیر گرفته تا اقشار مختلف مردم  بیش از  هر زمان نیازمند وحدت و یکرنگی و یکدلی هستند و وحدت عامل ماندگاری انقلاب است.
صالحی امیری، گفت که امروز هرکس بر تفرقه اصرار  دارد خیانت به انقلاب است، امروز همه ما  زیر چتر یک رهبری، دولت  و مجلس هستیم .
وی با ابراز رضایت از انسجام و وحدتی که بین قوا وجود دارد ، ادامه داد: در استان مازندران هم مدیران و نمایندگان شما در مجلس شورای  اسلامی با دلسوزی به جد پیگیر مسائل و مشکلات استان هستند.
صالحی، با تصریح اینکه امروز باید باور داشته باشیم که یک نفر و یک جریان و حتی قوه نمی تواند کشور را اداره کند بر لزوم کسب رضایت و اعتماد از مردم توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: اگر اعتماد مردم را نداشته باشیم مطمئنا دچار بحران خواهیم شد .
وی، با بیان اینکه دولت باور دارد که برای تداوم توسعه و دست یابی قله های توسعه نیازمند حمایت و هدایت مردم  است، کفت: راهپیمایی 22 بهمن یک پیام روشن دارد اینکه مردم ماند 2 2بهمن سال 57 در این رفراندم  رای آری به انقلاب ایران دادند؛  امروز بعد از 38 سال رفراندم  انقلاب اسلامی برگزار شد و این بزرگترین سرمایه برای ما است .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت به مردم  را خدمت به نظام و انقلاب دانست و افزود:  هرکس که مردم را ناامید کند نسبت به نظام خیانت کرده است . وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید براینکه ما برای سامان بخشی زندگی مردم نیازمند حرکت توسعه ای هستیم ، گفت:  دولت در شرایط درآمدی  کار را شروع کرد که درآمد نفتی به یک پنجم قبل کاهش یافت  در حالی که امروز درآمد به مرز 33 میلیارد رسیده است .
صالحی امیری، ادامه داد:  ما منکر کاستی ها نیستیم  و امروز از همه مردم پوزش می خواهیم اما فرزندان شما در دولت با تمام توان در حال کار هستند.
وی با اشاره به اقداماتی که دولت در حوزه اشتغال انجام داده است، گفت: درخواست های اشتغال بیش از  اقداماتی است که در این حوزه صورت گرفته ولی مجموعه بودجه ریزی ها به گونه ای است که  سال 96شاهد جهش در این حوزه باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اظهار کرد:  دولت قادر به ایجاد 700 هزار فرصت شغلی در سال است و این نشان می دهد که سالانه 500 هزار نفر به جمع بیکاران اضافه می شود  از این رو حل مشکل اشتغال در سطح ملی برنامه بزرگ دولت در سال آتی است،  سال 96 سال جهش و اقتصاد ملی است و پس از برجام کشور در مسیر واقعی خود قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: امروز دیگر پس از پاره شدن زنجیر تحریم کسی حق ندارد به ایران بگوید که چقدر تولید یا چقدر صادرات داشته باشد امرو ز بعد از 60 سال و برای اولین بار دولت توانست در اوپک انسجام ایجاد کند و تنها کشوری است که تولید را افزایش داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ملت ما اهل تهدید نیست و تهدید نتیحه معکوس دارد و مردم، سپاه و دولت پشت سر رهبری ایستادند و در برابر یاوه‌ گویی ایستادگی می‌کنند، ادامه داد: دنیا باید بداند باید با زبان نرم با ملت ایران سخن بگوید.
صالحی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی، سیاست ثبات و آرامش اعلام کردیم و مسیر ما اعتدال فرهنگی و عقلانیت فرهنگی است، گفت: نباید از جوانان نشاط و غرور جوانی را سلب کنیم و باید از طریق مذاکره با جوانان صحبت کنیم.
وی با اعلام اینکه به همگان می ‌گویم در دایره انقلاب حرکت کنند و دولت فراجناحی است و متعلق به حزبی نیست، گفت: دولت باور دارد در حوزه معیشت و اشتغال کار جدیدی کند و در سال ۹۶ با حذب سرمایه ‌گذاری به رشد هشت درصد برسیم.
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در منطقه ناامنی قرار داریم که به نام دین به دین ضربه می‌زنند و ما در امن ترین نقطه زندگی می‌ کنیم، تصریح کرد: در دنیای ناامن ایران امن افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه با اختلافات مردم ضربه می خورند و تاکید بر اینکه مردم را در رسیدن به مسیر و هدفش یاری کنیم ، گفت: ضرورت دارد تا وحدت و همدلی در بین همه حاکم شود و اختلافات را کنار بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز