خبرگزاری کار ایران

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای اداری مازندران

سال 96 ، سال جهش اقتصادی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۹۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جهت گیری دولت در بحث رونق اقتصادی در کشور گفت : سال آینده بر اساس برنامه دولت، سال رونق اشتغال و جهش اقتصادی خواهد بود.

 به گزارش ایلنا، دولت، سال رونق اشتغال و جهش اقتصادی خواهد بود. سید رضا صالحی امیری در نشست شورای اداری استان مازندران در تالارهمایش فرودگاه نوشهر افزود : برای دستیابی به این مهم ، دولت از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد تا شاهد جهش و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.

وی گفت : امروز یکی از مشکلات اساسی کشور در بعد اجتماعی مساله اشتغال و در پی آن افزایش آسیب های اجتماعی است که دولت ساز و کارهای خوبی برای حل آن در کشور اندیشیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : به عنوان نمونه برای کاهش آسیب های اجتماعی هفته پیش در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی راهکارهای اساسی برای مهار و جلوگیری از رشد آن مصوب شد و حتی سیاست ها و سازوکارهای پیشگیری از این آسیب های اجتماعی نیز به استان ها ابلاغ شده است.

دکتر صالحی امیری ، اشتغالزایی ، کارآمدی نظام اسلامی ، رضایت مندی مردم از نظام ، وحدت و انسجام رویه را از مهم ترین راهکارهای اساسی توسعه و پیشرفت در تمامی بخش ها در کشور معرفی کرد.

وی در ادامه به ارائه آماری از میزان منابع درآمدی کشور از سال های 1391 تا 1395 پرداخت و گفت که در سال 1391 میزان منابع درآمدی کشور حدود 143 میلیارد دلار میزان تورم حدود 43 درصد ، نرخ بیکاری بیش از 15 درصد و سطح اشتغالزایی نیز حدود صفر بوده است.

وی افزود : درحالی که در سال 94 میزان منابع درآمدی کشور حدود 23 میلیارد دلار و امسال(95) نیز حدود 33 میلیارد دلار است که از این میزان حدود 65 درصد آن به خزانه دولت واریز می شود.

وی گفت : در سال جاری نیز حدود 220 هزار میلیارد تومان بودجه دولت است که حدود 140 هزار میلیارد تومان آن باید به عنوان حقوق و مزایا به کارکنان و نیروهای مسلح پرداخت کند ضمن آنکه بخشی از این بودجه نیز باید در قالب یارانه و طرح نظام سلامت پرداخت شود.

صالحی امیری تاکید کرد که باید برای رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار زمینه برای سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی درکشور فراهم شود.

وی گفت که با این وجود دولت باید به طور میانگین هرسال برای دستکم یک میلیون و 200 هزار نفر اشتغال ایجاد کند درحالی که سطح توان دولت در این مدت زمان برای دستکم 700 هزار نفراست که تحقق این مهم ممکن نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه معضل بیکاری با دادن شعار و سخنرانی ها در کشور حل نخواهد شد ، گفت : برای دستیابی به رقم رشد حدود 8 درصدی سند چشم انداز توسعه کشور نیازمند سرمایه گذاری سالانه حدود یکصد میلیارد دلار در کشور هستیم .

صالحی امیری در ادامه به چالش های موجود کشور در بعد خارجی اشاره کرد و گفت : مسائل امنیتی در حوزه بین المللی و جهانی از مهم ترین چالش های اصلی در کشور است که امروز ایران اسلامی را مورد تهدید جدی قرار داده است.

وی افزود : به عنوان نمونه عربستان بعد از بحث برجام با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت ها در صدد تخریب ایران برآمده است و از اینکه ایران ازلحاظ قدرت سیاسی و صادرات در خاورمیانه نفوذ پیدا کرده است ، بیم دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در زمان حاضر کشورهای اروپا و امریکا در پی منافع خود در خاورمیانه هستند و کشور ما نیز همین طور ولی باید در انتظار تحولات جدید در خاورمیانه بود و هم اکنون سیاست نظام اسلامی به تاسی از منویات مقام معظم رهبری و تدبیر دولت یازدهم مقاومت و مقابله با جهت گیری این کشورها در خاورمیانه است.

صالحی امیری همچنین با اشاره به برخورداری مازندران از ظرفیت های فراوان در حوزه گردشگری ، کشاورزی و صنعتی گفت: توسعه این استان به وحدت ، انسجام ، همدلی و همزبانی ، جذب سرمایه گذاری و نیز پرهیزاز بخشی نگری دارد.

وی نقش مسئولان دستگاه های اجرایی ، امامان جمعه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی اصحاب رسانه برای موفقیت دراین حوزه را بسیار موثر دانست و گفت مشکلاتی که دراین نشست از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولان دستگاه های اجرایی و امامان جمعه مطرح شد به یقین در نشست هیات دولت گزارش داده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه حدود 75 درصد تولید ، توزیع و مصرف موسیقی در کشور از طریق صدا و سیما و مجاری رسمی انجام می گیرد ، گفت : در دوره های گذشته متاسفانه این گونه نبود.

امیری صالحی افزود : اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمین سیاسیون نیست و تلاش ها در جهت اعتباربخشی به این وزارتخانه بوده و از هرگونه عمل ولنگاری باید دوری جست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز