خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران:

کشفیات میلیاردی کالای قاچاق در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۰۹

فرمانده انتظامی استان از کشف یک میلیارد و 300 میلیون ریالی انواع کالای قاچاق در اجرای طرح های سراسری مبارزه با قاچاق و ارز در سطح استان طی دو روز گذشته خبر داد.

"سردار سید محمود میرفیضی گفت: با هدف تحقق مصادیق مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال اقتصاد مقاومتی(واقدام وعمل) و در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد قاطعانه با باندها و شبکه های عمده قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم، طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان های "تنکابن و ساری" طی دو روز گذشته به مرحله اجرا در آمد .

وی تصریح کرد: به همین منظور ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه با انجام بازرسی های مقطعی و شناسایی باندها و شبکه های قاچاق کالا، اقدامات عملیاتی را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و کشف کالاهای قاچاق در سطح استان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی شهرستان تنکابن با شناسایی مبادی ورودی و مسیرهای حمل و نقل و دپوی کالاهای قاچاق، موفق به کشف انواع لوازم و کالاهای خارجی قاچاق به ارزش 850 میلیون ریال در این شهرستان شدند.

وی از کشف 6 هزار و 781 ثوب انواع البسه و پوشاک قاچاق به همراه 524 عدد انواع گیره سر خارجی، 45 عدد انواع آلبوم کوچک و بزرگ ، 477 عدد انواع ظروف سفالی و چینی ، 6 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق را کشف کردند.

سردار میرفیضی، افزود: در همین زمینه و در اجرای طرح مذکور، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز با شناسایی یکی از عاملان خرید و فروش انواع داروهای گیاهی قاچاق در ساری این فرد را  شنا سایی و دستگیر کردند .

میرفیضی، اظهار داشت: در بازرسی از انباری متعلق به متهم 813 قلم انواع داروهای غیر مجاز به ارزش 150 میلیون ریال کشف شد.

وی گفت:ماموران پلیس آگاهی استان در ادامه این عملیات با شناسایی و کنترل افراد فعال در امر خرید و فروش کالاهای قاچاق، طی بازدید از باربری ها و پایانه های حمل نقل در سطح شهر ساری از یکی از عاملان عرضه کالاهای قاچاق،17کارتن انواع اسباب بازی به ارزش 300 میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش ریالی مجموع کالای قاچاق را یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و قاچاقچیان کالا پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

سردار میر فیضی در خاتمه با اشاره به این که هدف قاچاقچیان کالا تخریب ریشه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است و خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اخلال در نظام اقتصادی کشور و ضربه مهلک به تولیدات داخلی است از مردم خواست: برای حفظ سلامت جامعه و خانواده های خود از خرید کالاهای قاچاق که معمولا از مواد غیر بهداشتی و بی کیفیت تهیه وعرضه می شوند خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز